خبرگزاری کار ایران

پرداخت مزد زیر حداقل به کارگران شهرداری نیشابور

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۱۴۶

منابع کارگری در نیشابور از رعایت نشدن حداقل‌های قانونی کار در خصوص 35کارگر شاغل در فضای سبز شهرداری مرکزی نیشابور خبر دادند.

این منابع به ایلنا گفتند: 35 کارگر شاغل در فضای سبز شهرداری مرکزی نیشابور علاوه بر آنکه دستمزدی مطابق آنچه قانون کار وشورای عالی کار مصوب می‌کند دریافت نمی‌کنند، دو ماه است که دستمزد آنها به تاخیر افتاده است.

یکی از کارگران شاغل در شهرداری مرکزی نیشابور با بیان اینکه 35 نفر هستیم که بصورت میانگین 11 سال سابقه کار در فضای سبز را داریم، افزود: کارگران فضای سبز شهرداری مرکزی نیشابور به نسبت آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده است بیشترکار می‌کننند اما برخلاف قانون میزان دریافتی آنان زیر حداقهای قانونی کار است.

وی در خصوص میزان دریافتی خود وسایر همکارانش گفت: میزان دریافتی کارگران فضای سبز شهرداری نیشابور هر ماه  مبلغ 680 هزار تومان است که این رقم مطابق با پایه حقوقی که شورای  عالی مزد در سال 95 تعیین کرده (812 هزار تومان )تطبیق ندارد.

او با بیان اینکه کارگران فضای سبز شهرداری روزی هشت تا 12 ساعت کار می کنند واستراحتی ندارند در ادامه گفت: هر ماه کارفرما بعد از پرداخت 680هزار تومان به عنوان دستمزد ماهانه از ما کارگران رسید دریافت می‌کند و ما برای پیگیری حق قانونی خود هیچ سند ومدرکی نداریم.

به گفته این کارگر اخیراحدودا یک الی دو هفته پیش شهردار مرکزی شهر نیشابور تغییر کردو وما کارگران فضای سبزانتطار داریم شهردار جدید به مشکلات ما کارگران که در نتیجه بی توجه ای مدیران سابق شهرداری روز به روز بیشتر شده رسیدگی کند.

این کارگر در خاتمه تصریح کرد: در این خصوص مشکلات خودرا به صورت حضوری به مسئولان شهرداری ،شورای شهر وحتی اداره کارنیشابور انتقال داده‌‌ایم اما درعمل هیچ تغییری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز