خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری هشدار داد؛

تضاد آشکار اظهارات وزیر بهداشت با منافع طبقات فرودست

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید: اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر سوسیالیستی خواندن مخالفت با خصوصی‌سازی حوزه درمان، بدون درنظر گرفتن شرایط زیستی اکثریت مزدبگیر جامعه، فرافکنی و فرار از مسئولیت‌های قانونی است.

«علی خدایی»، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفتگو با ایلنا در ارتباط با اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر سوسیالیستی خواندن مخالفت با خصوصی سازی درمان و تاکید مجدد بر غیرحاکمیتی بودن حوزه درمان گفت: این نوع برچسب‌زنی‌ها و اظهارات غیرقانونی، فرافکنی و فرار از مسئولیت‌های مستقیم قانونی است.

وی افزود: با نگاه و جهان‌بینی وزیر لابد اصول 29 و 43 قانون اساسی مبنی بر لزوم ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به آحاد ملت نیز سوسیالیستی است و باید تصحیح شود.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است وزیر بهداشت به وظایف قانونی خود بازگردد و در عمل، التزام به قانون اساسی را به اجرا در بیاورد، افزود: اهداف وزیر بهداشت مبهم است و این اظهارات نه تنها قانون اساسی را زیر سوال می برد بلکه با اهداف انقلاب که به دنبال ایجاد پوشش حمایتی حداکثری برای فرودستان بود، در تعارض آشکار است.

این فعال کارگری با بیان این مطلب که هم اکنون نیز مراکز درمانی خصوصی کم نداریم، ادامه داد: اگر از منظر طبقات فرودست جامعه به این قضیه ورود کنیم، باید قاطعانه بگوییم که هیچ کارگری تاکنون نتواسته از امکانات درمانی در بخش خصوصی استفاده کند.

وی در تشریح این مطلب افزود: از بدیهیات است که با درآمد حدود یک میلیون تومانی و با درنظر گرفتن اینکه هزینه درمان بایستی بین 7 تا ده درصد بودجه خانوار را به خود اختصاص دهد، کارگران امکان بهره بردن از امکانات درمانی بخش خصوصی را ندارند و جالب اینجاست که وزیر بهداشت بدون درنظر گرفتن این واقعیت‌های عینی به دنبال پیاده کردن منویات و مکنونات قلبی خود است.

خدایی در پایان تاکید کرد: تا امروز نیز اگر مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی که از اموال خود کارگران راه‌اندازی شده، نبود، بی‌شک فاجعه‌ای در عرصه درمان رخ می‌داد چراکه کارگران و دستمزدبگیران از خدمات اولیه بهداشتی و درمانی نیز محروم می‌شدند.

کد خبر : ۳۹۶۲۷۲