خبرگزاری کار ایران

انتظار 16 ماهه کارگر ان آدنیس برای دریافت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۶۳۳

با گذشت بیش از 16ماه از تعطیلی کارخانه آدنیس مشهد هنوز مطالبات کارگران این کارخانه پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا، کارخانه «آدنیس » در مشهد از اسفند ماه سال 93 به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکلات مالی» خوانده شده تعطیل است و از آن زمان تاکنون هنوز بخش عمدهای از مطالبات 100کارگر‌ تعدیل شده این واحد تولیدی پرداخت نشده است.

به نقل از کارگران این کارخانه تولید کننده لوازم خانگی گفته می‌شود که آنها به غیر سنوات معوقه، بابت حدود ۶ ماه مطالبات مزد پرداخت نشده دوران اشتغال خود نیز طلبکارند.

به گفته کارگران  آدنیس با وجود آنکه از زمان تعدیل تاکنون با طرح شکایتی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  مشهد پیگیر مطالبات معوقه خود شده‌اند، اما هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

این کارگر درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالباتشان خود وسایرهمکارانش می‌گویند، بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران به صورت مجزابه اداره کار مشهد شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و بعد آن پرونده به دلایل نامعلومی  از سوی مسئولان پی گیری نشد.

کارگران آدنیس در ادامه تصریح کردند:  در این میان فقط حدود 40 کارگر رسمی کارخانه که از اردیبهشت سال 94 مشمول  بازنشسته شدن  با مشاغل سخت زیان آوربودند بعد از یکسال پی گیری  توانسته اند با توقف بخشی از دارایی‌های کارخانه و پرداخت هزینه ایام اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور به صورت پیش از موعد بازنشسته شوند.

بر اساس گزارش کارگران، مطالبات هرکارگر بصورت میانگین مبلغی حدود 20 میلیون تومان است اما کارفرما به بهانه ورشکستگی از پرداخت آن سرباز میزد و این درحالی است که آنها به فاصله چند روز از تعطیلی کارخانه  متوجه می‌شوند که کارفرما همه ماشین آلات وتجهیزات کارخانه را به دو واحد تولیدی دیگر که در همان نزدیکی قرار دارد انتقال داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز