خبرگزاری کار ایران

یک مقام کارفرمایی مدعی شد؛

نقش مزد در قیمت تمام شده کالا گاهی بیش از 40 درصد است/ به عنوان کارفرما نقشی در تعیین دستمزد نداریم

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۹۰۱

رئیس کانون عالی کارفرمایان کشور معتقد است: در حالی که دولت برجسته ترین نقش را در مذاکرات مزدی دارد، باید گفت نقش دستمزد در قیمت تمام شده کالاها بسیار بیش از ادعاهای کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد مروج حسینی»، رئیس هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور در نشست نقش سیاست تعیین حداقل دستمزد بر کارآفرینی در صنایع کوچک و متوسط که روز گذشته در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد، گفت:  بسیار جای تاسف دارد که تنها در سه ماهه آخر سال و در بحث تعیین حداقل دستمزد است که سه جانبه گرایی مطرح می‌شود که در آن هم متولی اصلی تصمیم گیری‌ها دولت است.

وی ادامه داد: به عنوان کارفرما نقشی در مذاکرات مزدی نداریم چرا که کارفرمای اصلی دولت است و خصولتی ها نیز اختیار چانه زنی را به دولت می سپارند، بنابراین باید بگوییم نقش کارفرمای تولیدی و بخش خصوصی در مذاکرات سه جانبه مزدی بسیار کمرنگ است.

این فعال کارفرمایی ادامه داد: بخش کارفرمایی آخر هر سال نقش ضربه گیر را بازی می‌کند و تقصیر اشتباهات مذاکراتی را برگردن می‌گیرد در حالی که متولی اصلی دولت است.

مروج حسینی با بیان این که کارگران سرمایه‌های اصلی بخش تولید هستند گفت: به عنوان بخش کارفرمایی از عسرت و بدحالی معیشتی کارگران متاسفیم اما مساله فقط دستمزد نیست، مسئولیت ارائه بسیاری از امکانات عمومی از قبیل بهداشت و آموزش رایگان و فراهم کردن مسکن بر عهده دولت است که باید بگوییم دولت  از انجام وظایف خود سرباز زده است.  

وی با اشاره به ارقام ارائه شده برای میزان تاثیر دستمزد در قیمت تمام شده کالاها و خدمات گفت: هیچ اطلاعی دقیقی از نقش مزد در قیمت تمام شده نداریم، اما باید بگوییم در برخی از بخش های صنعت، نقش مزد در قیمت تمام شده کالا و خدمات، بیش از 40 درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز