خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای:

شاغلان باید به طور دائم مهارتهای خود را به روز کنند

کد خبر : ۳۹۷۱۰۳

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌گوید: فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات به قدری بازار کار و فرصتهای شغلی را تحت تاثیر خود قرار داده که نیروهای انسانی شاغل در بازار کار باید به طور دائم مهارتهای خود را به روز کنند.

به گزارش ایلنا محمدامین سازگارنژاد  اظهار کرد: نقش آموزش‌های کوتاه مدت غیررسمی که زیر مجموعه اجرای آموزشها در سازمان فنی و حرفه‌ای است بسیار مهم و تاثیرگذار است و بخش خصوصی از توانمندیها و ظرفیتهای فراوانی برای اجرای این آموزشها برخوردار است. چنانچه در تمام اسناد بالادستی و سند چشم انداز موضوع آموزشهای مهارتی مورد تاکید و توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ارائه آموزشهای مهارتی به شکل استاندارد، گفت:‌ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق مهارت آموزی به دنبال ارتقای فرهنگ ملی مهارت است، همچنان که فرهنگ کار نیازمند ارتقا و تقویت است؛ لذا افکار عمومی باید برای آموزشهای مهارتی ارزش بسیاری قائل شوند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که دوره‌های مهارتی را می‌گذرانند توانایی ورود به بازار کار را به دست می آورند؟ گفت: طبعا جامعه نیاز به مهارت دارد و ما آموزشهای مهارتی را عرضه و دوره‌های آموزشی تعریف می‌کنیم، اما یک عده منابع و نیروهای انسانی در بازار هستند که باید به روز شوند و این عده نیازمند آموزشهای مهارتی مستمر هستند.

سازگارنژاد گفت: در شرایطی که تکنولوژی و IT و ICT بسیاری از شغل‌ها و فرصتهای شغلی را تحت تاثیر خود قرار داده است، نیروهای انسانی ناچارند به سلاح مهارت تجهیز شوند؛ بنابر این هم جامعه و نیروی انسانی بازار کار و هم بیکاران و جویندگان کار به مهارت آموزی نیاز دارند.

معاون وزیر کار درباره سرنوشت سازمان ملی مهارت نیز گفت: مجلس قبل مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن یک نهاد سیاستگذار برای ساماندهی آموزشهای مهارتی تعریف شود، لذا در مذاکراتی که با مقامات و مسئولان امر به ویژه ریاست مجلس شورای اسلامی داشتیم درخواست کردیم برای اینکه موضوع آموزشهای مهارتی به سامان برسد تشکیل این نهاد سیاستگذار در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز