خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

وزارت کار راجع به پروژه‌ ارزان‌سازی کارگران پاسخ دهد

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۷۳۲

یک فعال صنفی کارگری خواستار توضیحات رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اظهارات اخیر مدیرکل اشتغال این وزارتخانه مبنی بر آمادگی دولت برای ارزان سازی کارگران شد.

«اکبر قربانی» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب ، اظهار داشت: اظهارات مدیر کل اشتغال وزارت کار در خصوص تامین نیروی کار ارزان کارفرمایان از سوی دولت موجب ایجاد نگرانی و ترس در جامعه کارگری شده است.

اشاره دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران به سخنان مدیرکل اشتغال، وزارت کار است که هفته گذشته در نشست تخصصی نقش سیاست‌های حداقل دستمزد کارآفرین در صنایع کوچک و متوسط گفته بود:  تعداد بالای فارغ التحصیلان بیکار دولت را ترغیب کرده است تا نیروی انسانی را به صورت رایگان در اختیار کارفرمایان قرار دهد.

قربانی افزود: با این سخنان ظاهرا دولت به مسیری رفته که قرار است در آن از طریق اتخاذ سیاست‌های مزد ستیزانه و نادیده گرفتن هرگونه حمایت اجتماعی دست کارفرمایان در ارزان‌خری کارگران بازگذاشته شود و این اظهارات نماینده دولت در نشست مذکور را نمی‌توان بی ارتباط با  سیاست‌های قبلی دولت دانست.

وی همچنین این اظهارات مدیر کل اشتغال وزارت کار را بی ارتباط با  حمایت بخش خصوصی از دولت در ارتباط با  انتخابات سال آینده ریاست جمهوری ندانست، اما تصریح کرد که دولت نمی تواند با اتخاذ سیاست‌های مزد ستیزانهِ ضدِ کارگری حمایت 40 میلیونی جامعه کارگران را حفظ کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب همچنین در خصوص اظهارات دیگری که به فاصله چند روز تاخیر از سوی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اینکه کارگران خودشان خواهان عدم حمایت قانون کار هستند، گفت: گرچه ظرفیت‌های حمایتی قانون کار مثل فصل ششم بر زمین مانده است، اما جامعه کاگری تنها در چارچوب قانون کار فعلی مطالبات خود را پیگیری می‌نمایند وی هیچ کارگر شاغل و بیکاری خواستار شکسته شدن قدرت خرید نیست.

قربانی در پایان از جامعه کارگری خواست تا با متحد شدن حول ظرفیت‌های قانون کار جلوی سو استفاده از پتانسیل‌های جامعه کارگری  را بگیرند و نگذارند که با برچسب ارزان سازی از پتانسیل های آنها سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز