خبرگزاری کار ایران

معطلی 650کارگرنیشکر هفت تپه برای بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۴۶۹

بازنشستگی پیش از موعد 650 نفر از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به دلیل عدم واریز ۴درصد حق بیمه توسط کارفرما به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در مجتمع نیشکر هفت تپه گزارش می‌دهند؛ 650 نفر از کارگران این واحد تولیدی از دست کم یکسال پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور قرار دارند اما به دلیل آنکه کارفرمای آنها هنوز سهم ۴ درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است فعلا در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

طبق اظهارات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه کارفرمای این واحد تولیدی به بهانه ناتوانی مالی از پرداخت هزینه بازنشستگی این تعداد کارگر خوداری می‌کند.

به ادعای منابع کارگری ایلنا وضعیت به وجود آمده درحالی است که ارزش مجموع هزینه حق بیمه مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور این 650 کارگر بین 60 تا 70 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

از قرار معلوم جدا از این هزینه‌ها هر یک از کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه حدود 120میلیون تومان بابت ۴ درصد سهم کارفرما  به همراه سنوات وپاداش پایان خدمت به تناسب میزان دریافتی ،از کارفرما طلب کارند.

طبق اظهارات این منابع کارگری در محل کار آنها روز به روز بر تعداد کارگرانی که مانند آنها با مشکل بازنشستگی مواجه هستند، افزوده می‌شود و این در حالی است که مهم‌ترین مشکل آنها این است که سازمان تامین اجتماعی از تاریخ ۱۴ مهر ماه سال ۹۳ سهم ۴ درصدی حق بیمه اضافی را تا دو برابر افزایش داده است.

آنها می‌گویند از آنجا که کارفرما در حالت عادی برای پرداخت سهم بیمه اضافی مشکل مالی داشته است بطور قطع با افزایش این مبلغ دیگر احتمال بازنشستگی پیش از موعد آنها کمرنگ‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز