خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون:

آموزش های مهارتی باید منجر به اشتغال شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۹۴۷

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید، دوره های آموزشی فنی و حرفه ای باید به گونه ای برنامه ریزی شود که خروجی آن اشتغال باشد.

به گزارش ایلنا،  سیدحمید کلانتری روز دوشنبه در آیین گشایش پنجمین همایش ملی و بین المللی مهارت آموزی در سالن تلاش تاکید کرد: پسندیده نیست سرمایه های کشور صرف آموزش هایی شود که اشتغال به دنبال ندارد.

وی افزود: با هماهنگی پایدار آموزش فنی و حرفه ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهارت آموزان می توانند در پایان آموزش ها اشتغال داشته باشند.

کلانتری با بیان اینکه مهارت ها باید متناسب با نیاز کار جامعه باشد، یادآور شد: لازم است نگاه ارزشی مدرک گرا تغییر کرده و مهارت های آموزشی ارزشمند تلقی شود تا به توسعه اشتغال بانجامد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از نگاهی که دارندگان مدرک تحصیلی را ارزشمند تر از دارندگان مهارت می دانند، افزود: نظام آموزشی باید در جهت اشتغال تغییر رویه دهد و دارندگان مهارت محترم شمرده شوند.

کلانتری از ارایه حدود 600 هزار ساعت آموزش به نیروهای فعال در بخش تعاون در سالجاری خبر داد و گفت که این آموزش ها ادامه خواهد یافت.

کلانتری ارایه آموزش به تعاون کاران را حایز اهمیت دانست و افزود: آموزش به تعاون کاران ارتقای عملکرد تعاونی ها را به همراه دارد.

وی با اشاره به وجود پنج هزار نفر در مدیریت تعاونی ها گفت: همه این نیروها به دریافت آموزش های لازم نیاز دارند ، چرا که ارایه آموزش های فنی و حرفه ای در قالب تعاونی ها نتیجه بهتری به همراه دارد.

وی اظهار کرد: در صورتی که بین خروجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های تعاونی پیوند و ارتباط شکل بگیرد قطعا مثمرثمر خواهد بود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که نباید سرمایه‌گذاری خود را صرف آموزش افرادی کنیم که پس از فارغ‌التحصیلی جایگاهی برای اشتغال ندارند، ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که افراد دارای شغل به جامعه وارد شوند.

کلانتری عنصر آموزش را در تشکیل بنگاه‌های تعاونی موثر خواند و گفت: آموزش سازوکار ساختاریافته‌ای برای پایدار کردن مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در قالب یک اشتغال پایدار است و موجب ارتقای کیفیت و بهره‌وری در تعاونی‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: تعاونی‌ها با آموزش متبلور می‌شوند و می‌توانند در جهت بهره‌برداری هرچه بیشتر برای ارتقاء اعضای خود اقدام کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کارکرد تعاونی‌ها خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها نهادهای مردمی هستند که سرمایه‌های کوچک مردم را در کنار هم جمع می‌کنند و در قالب یک تشکل بزرگ‌تر هم‌افزایی می‌آفرینند در نتیجه موجب تولید در مقیاس بالاتر، صرفه‌جویی در اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی می‌شود.

به گفته کلانتری تعاونی‌های ایران از نظر ارزش افزوده و رشد اقتصادی سهم بسزایی در تولید ملی دارند و سالانه نزدیک به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار بازدهی اقتصادی و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

وی با بیان این‌که مدیران تعاونی و اعضای آنها نیازمند آموزش‌های مهارتی هستند، تصریح کرد: در وزارت کار هماهنگی خوبی میان معاونت اشتغال، معاونت امور تعاون و حوزه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به وجود آمده و این ارتباط تنگاتنگ به پیشبرد اهداف در حوزه بازار و مهارت‌آموزی کمک خواهد کرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه در قالب بنگاه‌های تعاونی به پایداری اشتغال کارجویان ایجاد می‌شود.

کلانتری در پایان از وجود ۱۰۳ هزار واحد فعال تعاونی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

گفتنی است پنجمین همایش ملی و بین المللی مهارت آموزی و اشتغال با هدف فرهنگ سازی برای گسترش آموزش های مهارتی در تهران آغاز به کار کرد. این همایش نقش مهمی در مدیریت آموزش های فنی و حرفه ای، توسعه مدیریت دانش و مشارکت ذینفعان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز