خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرج:

آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور کاهش یافته است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، حسن هفده‌تن امروز در همایش سه جانبه دولت، کارگر و کارفرما در کرج گفت: حوادث ناشی از کار هفت درصد هزینه به تولید ناخالص ملی تحمیل می‌کند که بالای 90 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که در صورت توجه بیشتر به این بخش، می‌توان در جهت توسعه اشتغال بیشتر گام برداشت.

هفده‌تن با بیان اینکه در دولت یازدهم مدل و رویکرد جدیدی در این وزارتخانه، در جهت کاهش حوادث کار در سطح کشور طراحی شده است افزود: پس از تدوین این برنامه و ابلاغ و اجرای مدیران، شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از حوادث کار از 5/5 نفر به 4/5 نفر در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در مدل و رویکرد جدید، سعی بر آن بوده که سهم قصور کارفرما و نقش او در قبال کارگر منصفانه لحاظ شود خاطرنشان کرد: آثار مشهود اجرای مدل جدید دولت در بحث کارگری و کارفرمایی، ظرف سال‌های آینده با کاهش هزینه‌هایی که این بخش به همراه دارد، آشکار می‌شود.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای مدل جدید دولت در حوزه کار، حوادث در حین انجام کار به ویژه حوادث منجر به فوت را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس گزارش‌های واصله به وزارت کار، میزان حوادث ناشی از کار در سطح کشور و استان‌ها، به 26 درصد کاهش یافته است.

کد خبر : ۳۹۹۴۹۶