خبرگزاری کار ایران

سه‌میلیون‌کارگر بازنشسته منتظرند:

24 ساعت تا پرداخت مابه التفاوت مستمری بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۱۸۴

بنابر اعلام قبلی مسئولان سازمان تامین اجتماعی پرداخت مابه التفاوت افزایش مستمری جامعه سه میلیون نفری کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تا کمتر از 24 ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام قبلی مسئولان سازمان تامین اجتماعی پرداخت مابه التفاوت افزایش مستمری جامعه سه میلیون نفری کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تا کمتر 24 ساعت دیگر آغاز می‌شود.

این مبلغ مربوط به مستمری‌های ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بیمه‌شدگان بازنشسته، از کارافتاده‌ و بازمانده‌ای است که مطابق عرف رایج سازمان تامین اجتماعی هر سال تا پیش از اعلام میزان مستمری‌های جدید به صورت علی الحساب پرداخت می‌شود.

برابر مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی، میزان افزایش مستمری‌ بیمه‌شدگان غیر شاغل سازمان تامین اجتماعی هر سال از سوی مدیریت سازمان به دولت پیشنهاد برای تصویب به هیات دولت پیشنهاد می‌شود و براساس این روال قانونی مبلغ حداقل مستمری نباید از مبلغ حداقل مزد همان سال کمتر باشد.

اما از آنجایی که به صورت معمول تصمیم گیری در خصوص میزان افزایش مستمری سالانه کارگران بازنشسته همواره به فاصله چند ماه از شروع سال جدید صورت می‌گیرد در نتیجه  سازمان تامین اجتماعی در این فاصله زمانی تمامی مستمری‌ها را به صورت علی ‌الحساب پرداخت و  مبلغ مابه‌التفاوت را پس از قطعی شدن میزان افزایش‌ مستمری‌های جدید، جداگانه به حساب بیمه شدگان بازنشسته واریز می‌کند.  

در همین رابطه پس از دو ماه پرداخت شدن علی الحسابی مستمری‌های  سال 95، تکلیف افزایش مستمری‌های جدید بیمه شدگان بازنشسته و غیر شاغل در خرداد ماه روشن و اعمال شد و برهمین اساس دریافتی‌ این گروه از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به میزان 14 درصد افزایش یافت.

اگرچه پیشتر در مورد زمان پرداخت مابه التفاوت دو ماه نخست‌ (فرودین و اردیبهشت سال 95)  قرار براین بود که جامعه سه میلیون کارگران بازنشسته این طلب خود را جداگانه به ترتیب در ماه‌های تیر و مرداد دریافت کنند اما بنابر اعلام مسئولان سازمان تامین اجتماعی این پرداخت‌ها تجمیع و موعد انجام آن به پایان مرداد ماه موکول شد.

در این خصوص به صورت مشخص معاونان فنی و درآمد  و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در روزهای گذشته به صورت جداگانه اعلام کرده بودند که سازمان متبوعشان از روز 27 مردادماه به بعد (فردا چهارشنبه) پرداخت مابه‌التفاوت‌ها را آغاز خواهد کرد.

این وضعیت در حالی است که در روزهای گذشته گروه‌هایی از کارگران بازنشسته در تماس‌های جداگانه با بخش کارگری خبرگزاری کار ایران اعلام کردند که به دلیل مشکلات مالی ناچارند پیگیر عملیاتی شدن وعده‌ای باشند که از سوی سازمان تامین اجتماعی در مورد پرداخت شدن مبالغ جزئی باشند که به مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ های سال جاری آنها مربوط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز