خبرگزاری کار ایران

کارگران آذریت پس از سه روز تجمع به تبریز بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۶۴۳

کارگران کارخانه آذریت تبریز که سه روز متوالی مقابل ساختمان هلدینگ سیمان فارس وخوزستان در تهران تجمع کرده بودند با وعده پی گیری مشکلاتشان به تبریز بازگشتند.

یکی از کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: پس از سه روز اقامت در تهران برای اعتراض به دریافت نکردن دست کم 9 ماه حقوق و بلاتکلیفی در وضعیت شغلیمان ،بلاخره  در جلسه  روز گذشته (یکم شهریور) با دریافت قول مساعد از اعضای هیئت مدیره به محل کارمان در تبریز بازگشتیم.

کارگران تصیح کردند روز گذشته  درجلسه مشترکی که میان نمایندگان  کارگری با اعضای هیئت مدیره ورئیس هلدینگ فارس خوزستان برای رسیدگی به مشکلات پیش آمده برگزار شد قرار شد تا طی دو هفته آینده برای مشخص شدن تکلیف نهایی کارخانه آذریت و کارگرانش جلسه دیگری توسط هیات مدیره برگزار شود.

وی در توضیح خواسته‌های صنفی خود و همکارانش گفت:بعد از توقف فعالیت کارخانه قرار بود کارفرما هر ماه مطالبات ما کارگران را تا مشخص شدن وضعیت کارخانه پرداخت کنند.علارغم مشخص نشدن وضعیت کارخانه بعد از گذشت یکسال الان نه ماه است که دستمزد کارگران به همراه چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده است..

به گفته این کارگر ازاول ماه پیش (تیر ماه) قرار داد کار این 46 کارگر به اتمام رسیده و کارگران از وضعیت موجود بسیار ناراحت ونگرانند.

طبق اظهارات کارگران آذریت تبریز از بدو تعطیلی کارخانه هر روز کارگران در کارخانه حاضر می شوند .صبح روز جاری که از تهران به تبریز برگشته ایم به خانه هایمان نرفته ایم ومستقیما به کارخانه آمده ایم تا  حضور وغیاب شویم  ودر سوابق کاریمان مشکلی  ایجاد نشود.

به گفته وی  به نظر می رسد علت توقف فعالیت کارخانه آذریت انجام اصلاحات ساختاری برای حذف ماده سمی و خطرناک آزبست از چرخه تولید کارخانه است اما  این واحد سالهاست که در  این زمینه  فعالیت تولیدی ندارد وقبل از تعطیلی به  تولید محصولی جدید ی بنام نانون ازبست مشغول بود که از لحاظ زیست محیطی نیز مشکلی نداشت..

در عین حال کارگران آذریت تبریز امید وارند مدیران این کارخانه وسایر اعضای تصمیم گیرنده در فرصتی که مقرر کرده اند تکلیف کارخانه وکارگرانش را مشخص کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز