خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی خبر داد:

الزام کارگاه‌های ساختمانی به رعایت استانداردهای جدید ایمنی

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۹۳۹

به گفته عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی در جلسه اخیر این شورای عالی مصوباتی در خصوص رعایت اصول ایمنی کارگاه‌‌های ساختمانی تصویب شده است.

«علی اصلانی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: از آنجا که بیش از 40 درصد از حوادث کارثبت شده در کشور در محدوده کارگاه‌های ساختمانی و کارگران شاغل در این محیط‌هاست؛ شورای  عالی حفاظت فنی  در جلسه اخیر خود کلیاتی را برای تضمین بیشتر رعایت اصول ایمنی در این کارگاه‌ها تصویب کرد.

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی افزود: براساس یکی از مصوبات جلسه روز دوشنبه (اول شهریور ) این شورای عالی، به زودی تمامی کارگاه‌های ساختمانی ملزم به می‌شوند تا ایمنی تمامی داربست‌ها و بالابرهای مورد استفاده کارگران را براساس آخرین استاندارهای معین تامین کنند.

وی «نامطلوب بودن کیفیت بالابرها» و  «استاندارد نبودن داربست ها» را از دلایل اصلی تصویب این مصوبه دانست و افزود: از قرار معلوم تحریم‌های اقتصادی و سوء‌ استفاده‌هایی که تاکنون از این شرایط شده است به عنوان دلیل اصلی بالا رفتن تلفات نیروی انسانی در حوادث کار کارگاه‌های ساختمانی عنوان شده است.

وی ادامه داد: از این رو شورای عالی حفاظت فنی خود را ملزم دانست که ایمنی این وسائل را پیش از استفاده تایید کند.

این عضو شورای عالی حفاظت فنی همچنین در توضیح دیگر مصوبات جلسه روز دوشنبه این شورای عالی با اشاره به «موارد متعدد تخلفات پیمانکاران» در خصوص تامین ایمنی و بهداشت واحدهای صنعتی و کارگاه ها، اظهار داشت: این پیمانکاران  با وجود اینکه برای فعالیت‌های خود از وزارت کار مجوز دارند، به ایمنی واحدها و بهداشت محیط کارگاه‌ها بی توجه هستند، از این رو شورای عالی حفاظت فنی کلیات مصوبه دیگری را تصویب کرد که باید ایمنی و بهداشت واحدها به تایید شورا برسد.

وی در خصوص دیگر مصوبه‌ای که کلیات آن در جلسه شورای عالی حفاظت فنی تصویب شده است، گفت: بر اساس  مصوبه‌ای دیگر تمامی دستگاه‌ های دولتی از این به بعد باید واحد بهداشت فنی حرفه‌ای داشته باشند.

اصلانی گفت: انتظار می‌رود شورای عالی حفاظت فنی، در جلسات آتی خود جزئیات مصوبات فوق را تصویب کند تا به صورت قانون به اجرا دربیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز