خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کانون سراسری کارگران ساختمانی:

بیمه اجتماعی حق کارگران ساختمانی است/ مدیران تامین اجتماعی بهانه‌گیری نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۰۰۷

نائب رئیس کانون سراسری کارگران ساختمانی تاکید دارد که سازمان تامین اجتماعی مطابق ماده 1 قانون بیمه کارگران ساختمانی مکلف است، که تمامی کارگران ساختمانی را بیمه کند.

«هادی ساداتی» در گفتگو با ایلنا،  با اشاره به اینکه از ابتدای سال 95 هیج کارگر ساختمانی بیمه نشده است، اظهار داشت: سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی غیر قانونی است زیرا ماده 1 قانون بیمه کارگران ساختمانی به صراحت تاکید کرده است که سازمان تامین اجتماعی مکلف است که کارگران ساختمانی را بیمه کند.

ساداتی تاکید مسئولان سازمان تامین اجتماعی بر «عدم تناسب میان خروجی و ورودی» های صندوق این سازمان را دستاویزی برای محروم ساختن کارگران ساختمانی از مزایای بیمه اجباری این سازمان دانست و افزود: این بهانه سازمان تامین اجتماعی غیر قابل توجیه است زیرا کارگران ساختمانی جزء محروم ترین اقشار جامعه هستند.

نائب رئیس کانون سراسری کارگران ساختمانی بر «چارچوب بندی مشخص» برای شناسایی کارگران ساختمانی تاکید کرد و افزود: در گذشته بسیاری از افراد که کارشان ارتباطی با ساختمان نداشت از مزایای بیمه اجباری سازمان تامین اجتماعی برخوردار می‌شدند این در حالی است که خود کارگران  ساختمانی به خاط وجود سیاست سهمیه بندی از بیمه برخوردار نبودند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه کارگران زیادی در این استان با وجود داشتن کارت مهارت، بیمه نشده‌اند، افزود: شمار زیادی از کارگران ساختمانی هستند، که با وجود اینکه از سال 3 سال پیش تاکنون کارت مهارت داشته‌اند نتوانسته‌اند از بیمه برخوردار شوند. از جمله در 2 استان کشور که کارگران به همین ترتیب در صف دریافت بیمه کارگران ساختمانی معطل هستند.

ساداتی در پایان با اشاره به سامانه الکترونیکی شناسایی کارگران  ساختمانی، افزود: سازمان تامین اجتماعی به جای ساماندهی و شناسایی کارگران ساختمانی که حتی با وجود برخورداری از کارت مهارت بیمه نشده‌اند، سامانه‌ای الکترونیکی  را ایجاد کرده که شناسایی کارگران ساختمانی تسهیل شود، اما تاکنون ثبت کارگران توسط انجمن های صنفی در این سامانه با دشوراری‌هایی از حیث نرم افزاری رو به رو بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز