خبرگزاری کار ایران

جمعی از تشکل‌های کارگری:

تعرض به قانون کار خط قرمز ماست

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۰۵۱

جمعی از تشکل‌های کارگری در بیانیه‌های جداگانه نسبت به هرنوع تعرض به قانون کار و تغییر در قوانین حمایتی آن اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از تشکل‌های کارگری با انتشار بیانیه‌های جداگانه نسبت به تصمیمات دولت و قانونگزاران برای اعمال تغییرات در قانون کار اعتراض کردند.

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان سمنان در بیانیه‌ای اعلام کرده‌است: با گذشت بیش از سه دهه، اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به طور کامل اجرا نگردیده و همچنان دولت خود یک کارفرمای بزرگ در اقتصاد ایران به حساب می‌آید، از این رو تئوری سه‌جانبه‌گرایی بین سه شریک اجتماعی یعنی دولت، کارگر و کارفرما در عمل کارساز نیست.

در ادامه این بیانیه که به امضای خانه کارگر استان سمنان نیز رسیده آمده است:  کارگران همواره مظلوم واقع شده و بیشترین ضربه‌ها و خسارت‌ها را در راه احقاق مطالبات صنفی خود متحمل گردیده‌اند. بنابراین جامعه کارگری کشور، قانون کار فعلی را یک قانون حمایتی و حداقلی می‌داند که هرگونه هجمه و تعرض به آن را به بهانه‌های واهی در غالب تصویب و اجرای لایحه برنامه ششم توسعه، وضع قوانین به بهانه رفع موانع تولید و امثالهم بدون تامین خواسته‌ها و نظرات تشکلات کارگری در سطح استانی و ملی را به عنوان خط قرمز خود می‌داند.

همزمان کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی نیز با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با تغییر و اصلاح قانون کار اعلام کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده: ما معتقدیم قانون کار جمهوری اسلامی تاکنون بیش از آنچه از طرح‌های اصلاحی رنج برده است اسیر عدم اجرای صحیح است و در فرآیند جریانات سیاسی و منفعت‌طلبانه برخی از اشخاص و گروه‌های ذینفع گرفتار آمده است.

در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، مخالفت صریح خود را با هرگونه تغییر و اصلاح قانون کار بدون اخذ نظر از تشکل‌های کارگری اعلام می‌نماید و خواستار اجرای دقیق سه جانبه گرایی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز