خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران معترض نی شکر هفت تپه به روز چهارم رسید

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۰۸۲

اعتراض صنفی کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه که از روز چهارشنبه 10 شهریور ماه در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی اغاز شده است امروز نیز ادامه یافت .

جمعی از کارگران  مجتمع نی شکر هفت تپه  در استان خوزستان به ایلنا خبردادند  که امروز (دوشنبه15 شهریور  ماه)، برای چهارمین روز پیاپی در مقابل ساختمان مدیریت که در محوطه محل کارشان واقع است تجمع می‌کنند.

یکی از کارگران این واحد تولیدی با بیان اینکه او و همکارانش به‌جز روزهای تعطیل پنجشنبه وجمعه به اعتراض خود ادامه داده‌اند در خصوص خواسته‌های صنفیشان می گوید: در مجتمع نی شکر هفت تپه  حدود یک هزارو 200 کارگر رسمی  وحدود یک هزارو کارگر  روزمزدی مشغول کارند  که هر کدام به ترتیب دو و چهار ماه مطالبات مزدی عقب افتاده از کارفرما طلب دارند.

به گفته وی ، یکی دیگر از مواردمورد اعتراض آنان ، بی توجهی  کارفرما به پرداخت 5 ماه حق بیمه کارگران  روز مزدی است این کارگران به تبع نداشتن قرار داد کار از ابتدای سال جاری فاقد امنیت شغلی هستند.

به گفته  این کارگر اسفند ماه سال گذشته،  چند سرمایه دار بخش خصوصی سهام این کارخانه را خرید اری کرده اند و در طول این شش ماه، با وجود آنکه بخش عظیمی از آورده‌های مالی کارخانه را به عنوان سود برداشت کرده  دراین بین کارگران را فراموش کرده و به تعهدات قانونی خود در قبال معوقات مزدی وبیمه ای  کارگران عمل نمی کنند.

در عین حال وی تصریح کرد: در جریان اعتراضات روزهای اخیر  مدیریت  مجتمع هیچ  پاسخ قانع کننده ای به کارگران معترض نداده است.

او در ادامه درباره سایر مطالبات همکاران خود به ایلنا گفتند ؛ علاوه بر  مطالبات معوقه کارگران رسمی وروز مزدی در این  میان حدود 650 نفر از کارگران این واحد تولیدی که از دست کم دوسال پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور قرار دارند اما به دلیل آنکه کارفرما هنوزبابت سهم 4درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور آنها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است فعلا در وضعیت نامشخصی قرار دارند.

به ادعای این کارگر معترض وضعیت به وجود آمده درحالی ادامه دارد که 50 نفر از  کارگران مشمول بازنشستگی به دلیل پی گیری مطالبات مزدی خود وسایر همکارانشان از  مدتها قبل از کارخانه خارج شده اند اما  خبری از پرداخت سهم 4 درصدی  سختی کارشان از سوی کارفرماوسایر مطالبات آنها نیست.

طبق اظهارات او علاوه بر موارد ذکر شده   کارفرمای  این مجتمع تولیدی به  حدود 70 نفر از رانند‌های وانت‌های باری استیجاری و 50 نفر از راننده های سرویس های ایاب وذهاب  کارگران  هر کدام به ترتیب 6 وسه ماه  معوقات مزدی  بدهکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز