خبرگزاری کار ایران

پس از مرگ ۴ کارگر مترو کیانشهر و ۲ کارگر مترو شهران؛

ریزش‌هایی که کارگران مترو را قربانی می‌کند

فوت 4 کارگر کارگاه مترو کیانشهر در کنار فوت 2 کارگر مترو شهران در خرداد ماه امسال سوالات بسیاری درخصوص چرایی حوادثی از این دست ایجاد کرده است. صبح امروز هم یک کارگر مترو کوهسار شهران مصدوم شد.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا، ریزش دیوار  کارگاه متروی خط  کیانشهر در حالی منجر به فوت 4 کارگر شده که صبح امروز نیز  بنابر اعلام سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور؛ یک کارگر دیگر بر اثر ریزش کارگاه مترو در کوهسار شهران مصدوم شد.

بنابر اظهارات کولیوند، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور که به تایید مترو نرسیده است، یک کارگر  بر اثر ریزش کارگاه مترو در کوهسار شهران مصدوم شده است.

پس از حادثه مترو شهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توپ را به زمین مترو انداخت و گفت که حفاری مترو باعث این حادثه شده است اما در این میان مسئولین مترو و شهرداری تهران هرگونه ارتباط بین حفاری  و ریزش خاک بر اثر سستی را تکذیب کرده و تاکید کردند که حفاری در عمق زمین انجام می‌شده و ارتباطی با لوله‌های گاز ندارد.

البته تکذیب هرگونه ارتباطی بین حفاری و انفجار لوله‌های گاز در شهران در حالی بود که ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران پس از ارزیابی‌های کارشناسی در خصوص علت وقوع این حادثه گفته بود بر اثر  فعالیت‌های بیل مکانیکی زیر لوله گاز خالی شده و فروکش لوله سبب ترکیدن و آتش‌سوزی شده است.

اظهارات ضد و نقیض مسئولان مترو، شورای شهر و سازمان آتش نشانی این نگرانی را در اذهان کارگران مترو ایجاد کرده است که چرا تاکنون جلوی وقوع این حوادث گرفته نشده است.

کد خبر : ۴۰۹۱۶۲