خبرگزاری کار ایران

به مناسبت عید قربان انجام شد؛

حضور وزیر کار در منزل زنده‌یاد داوود رشیدی

وزیر کار به مناسبت عید قربان در منزل زنده‌یاد داوود رشیدی حضور یافت.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی به مناسبت عید سعید قربان در منزل زنده‌یاد داوود رشیدی هنرمند تئاتر و سینما حضور یافت  تا ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان یاد و خاطره این هنرمند بزرگ ایران را گرامی بدارد.

خانه هنرمند داوود رشیدی و احترام برومند خانه‌ای مملو از کتاب، صنایع‌دستی و گل و گیاهی است که می‌توان ساعت‌های طولانی در آنجا نشست و از محضر صاحبخانه بهره‌مند شد و حتی بدون حضور داوود رشیدی باز هم حضورش را در جای جای خانه در گرمای صحبت همسر و محبت لیلی رشیدی دخت گرانمایه‌اش احساس کنی.

حضور در جمع فرهیخته، گرم و صمیمی خانواده رشیدی فرصتی مغتنم است که هر ایرانی به خود ببالد که هنرمندش داوود رشیدی بود و احترام برومند که صدای دلنوازش روزی زیباترین خاطرات کودکی فرزندان جوانان کنونی  ایران زمین بود. محیط خانواده آنچنان گرم و صمیمی است که تردیدی نیست که خانه دوست اینجاست.

ربیعی یاد آور شد: داوود رشیدی حق بزرگی به گردن هنر سینما و تئاتر ایران دارد  و نبودش به طور یقین همواره احساس خواهد شد.

ربیعی با اشاره به نقش ماندگار رشیدی در تاتر و سینمای ایران افزود: هنرمندان همواره جایگاه ارزشمندی در اذهان مردم دارند و خیل جمعیتی که برای بدرقه ایشان به آرامگاه ابدی آمده بودند دال بر این موضوع است.

به گفته وزیر کار، یاد و خاطره داوود رشیدی در سریال ماندگار هزاردستان  مرحوم علی حاتمی که در سال های اخیر پخش شد، بازی گرانقدری بود که مردم ایران هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه رشیدی هنرمند با سواد و فرهیخته بود و چقدر کمبود او احساس خواهد شد گفت: غروب هنرمندی فرهیخته برای مردم ایران دردناک است.

به گفته وزیر کار، تردیدی نیست جامعه ای می تواند مانا باشد که هنرمندانش قدر و منزلت خاصی در اذهان مردم داشته باشند. جامعه ای که با هنر همساز باشد صلح و دوستی در آن جاودان می ماند.

ربیعی گفت: رشیدی از نسلی بود که شهرت و پول اولویت او نبود. هنرمندی با سواد و فرهیخته که کمبود او را کسی دیگر نمی تواند پر کند.

سپس خانم احترام برومند که صدای دلنشینش یادآور روزهای خوب کودکی نسل جوان امروز است، ضمن سپاس‌گزاری از حضور وزیر کار در منزلشان یاد آور شد: خوشبختانه طی چند سال اخیر جامعه ایران، بیش از گذشته سپاس خود را از هنرمندان اعلام می‌کند و در چنین بستری است که هنرمند از حضور خود در عرصه هنر و کنار مردم خرسند است.

کد خبر : ۴۱۰۲۰۶