خبرگزاری کار ایران

نهاد صنفی کارگران مازندران در مخالفت با اصلاح قانون کار اعلام کرد؛

مسئولان از کم توقعی کارگران سوء برداشت نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۲۶۱

در ادامه واکنش نهادهای صنفی کارگری نسبت به قرار گرفتن لایحه اصلاح قانون کار در دستور کار مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران نیز با انتشار بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیانیه این نهاد رسمی کارگران استان مازندران با اشاره به شهادت نزدیک به 14 هزار کارگر در سالهای جنگ هشت ساله تحمیلی آمده است: در تمام سالهای بعد از پیروزی انقلاب کارگران کمترین ها را برای خود طلب کرده و به دور از هر هیاهوی سیاسی  وظیفه خود را برای اعتلای میهن خود به درستی انجام داده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما کم توقعی کارگران برای برخی مسئولان ذی‌ربط به گونه‌ای تعبیر شده است که به بهانه حل مشکلات حاضر جامعه، کار و تولید اقدام به چکش کار قانون کار آنهم بدون نظر خواهی از نمایندگان قانونی آنان زده لایحه آن را نیز تقدیم مجلس شورای اسلامی نمایند.

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است: انجام چنین فرآیندی برخلاف مقاوله‌نامه‌های بین المللی بوده و عواقب و پیامدهای این طرح در نهایت یک نوع فرار رو به جلو تعبیر می‌شود و برای جامعه کارگری کشورمان که برخلاف برخی‌‌ها در هنگام جمع آوری غنائم حضور، بی هیچ چشمداشتی تلاش و پویایی میهن خود را آروز داشتند، شایسته نیست.

مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران در خاتمه بیانیه‌ خود ضمن اعلام اعلام حمایت رسمی از مواضع مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران به عنوان یکی از سه تشکل رسمی و قانونی کارگری آورده است: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا از تصویب این لایحه خودداری کنند و در مقابل نیز از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم تا از ارائه چنین لوایحی خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز