خبرگزاری کار ایران

در مخالفت با افزایش اجاره بهای منازل کوی‌سازمانی؛

کارگران مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه در محل کارشان تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۰۵۳

در ادامه اعتراض‌های روزهای اخیر کارگران مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه روز گذشته گروهی دیگر از کارگران در اعتراض به افزایش اجاره بهای منازل کوی سازمانی در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع ایلنا به نقل از کارگران این واحد  تولیدی گفتند: روز گذشته(چهار شنبه 24 شهریورماه) تعداد قابل توجهی از کارگرانی که در کوی سازمانی مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه ساکن هستند در محوطه این واحد صنعتی تجمع کرده‌اند.

از قرار معلوم تجمع روز گذشته کارگران  در اعتراض به افزایش اجاره بهای بیش از 600 واحد سازمانی  مستقر در مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه صورت گرفته است.

به نقل از کارگرانی که محل سکونت‌شان در خانه‌های سازمانی  مجتمع واقع شده؛ پیش از این هر یک از کارگران ساکن منازل مسکونی مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه اجاره بهایی حدود 185 هزار تومان به مدیریت مجتمع پرداخت می‌کردند اما اخیرا کارفرمای بخش‌خصوصی کارخانه با صدور بخشنامه‌ای جدید، اجاره بهای هر یک از منازل مسکونی کارگران را براساس کیفیت منازل به 350 تا 650 هزار تومان افزایش داده است.

برپایه این اطلاعات، مدیریت  مجتمع این بخشنامه را از ابتدای ماه آینده لازم اجرا دانسته وتاکید دارد کارگران ساکن کوی سازمانی باید مابه‌التفاوت اجاره شش‌ماه گذشته خود را نیز پرداخت کنند.

به گفته وی، کارفرما تهدید کرده کارگرانی که توانایی پرداخت اجاره منازل خود را براساس بخشنامه جدید ندارند بایستی منازل خود را تا پایان شهریورماه جاری تخلیه و تحویل دهند.

این کارگر که به نمایندگی از سایر همکاران خود سخن می‌گفت تصریح کرد: مدیریت فعلی مجتمع  بدون در نظر داشتن شرایط زندگی آنها این افزایش اجاره بها را انجام داده و این در حالی است که تمامی ساکنان این منطقه را خانواده‌های حداقل‌بگیر تشکیل می‌دهند که مطالبات مزدی آنها با تاخیر پرداخت می‌شود.

آنها در توجیه دلیل مخالفت خود می‌گویند: در محدوده مجتمع مسکونی رفاهی کارگران مجتمع نی‌شکر هفت‌تپه، سال‌هاست بیش از 600 خانوار کارگری در ساختمان‌های سازمانی سکونت دارند که از عمر آنها حدود 50 سال می‌گذرد و در طول این سال‌ها کارگران ساکن برای نگهداری این واحدها هزینه‌های زیادی را متقبل شده‌اند.

به گفته وی پیش از این مدیران قبلی مجتمع که دولتی بودند هر سال با افزایش تورم مبالغی کمی بر اجاره بهای منازل مسکونی کوی کارگران می‌افزودند تا اینکه با بخشنامه اخیر کارفرمای بخش‌خصوصی  قرار است رقم اجاراه بهای منازل‌مسکونی به چندین برابر افزایش پیدا کند که با مخالفت کارگران روبرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز