خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران آزاد راه تهران -شمال به یک هفته رسید

در حالی که اعتراضات آرام صنفی حدود 70 کارگر آزاد راه تهران - شمال که امروز وارد هفتمین روز خود شده است، یکی از کارگران این واحد صنعتی از عملی نشدن وعده های کارفرما وبی توجه ای مسئولان استانی برای پی گیری مطالبات کارگران خبر داد.

یکی از کارگران آزاد راه تهران - شمال با اعلام این خبر به ایلنا گفت: معترضان همانند روزهای گذشته  بصورت شبانه روزی اما آرام در محوطه کارگاه و استراحت گاه  کمپ جمع شده‌ و منتظر عملی شدن وعده های داده شده در خصوص مطالباتشان هستند.

وی بابیان اینکه کارگران خوهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، تامین امنیت شغلی هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان مجری پروژه و مسئولان وزارت راه وشهرسازی پاسخ مشخصی به این خواسته‌ها داده نشده است.

او با بیان اینکه مدیریت کنونی شرکت ارسا ساختمان با پرداخت نامنظم دستمزد و حق بیمه حدود 400کارگر شاغل در این پروژه باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌اند، افزود: در شرایطی که به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاجیم از مسئولان توقع داریم که به جای  حمایت بی مورد  از کارفرمای ارسا ساختمان  از او بخواهند به تعهدات قانونی خود  در قبال کارگران واجرای پروژه آزاد راه عمل کند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران آزاد راه تهران – شمال  چهار ماه ونیم مزد معوقه است و کارگران از کارفرمای انتظار دارند ضمن بر طرف کردن مشکلات مالی کارگران امنیت شغلی آنان را تامین کنند.

او بابیان اینکه از روز شنبه ( سوم مهر ماه ) که اعتراضات صنفی آرام کارگران آزاد راه تهران - شمال شروع شده است، یکی ازمدیران  کارگاه مرتبا کارگرانی که خواسته ای جزء دریافت  معوقات مزدی خود را ندارند را تهدید به اخراج می کند ، در ادامه گفت :کارفرما  در یک هفته از اعتراض کارگران  بجای چاره اندیشه در خصوص  خاتمه اعتراض کارگران مرتبا  می گوید افرادی که نمی توانند خود را با شرایط مالی کارگاه وفق دهند می توانند در خواست تصویه حساب کنند.

این کارگر معترض در ادامه می‌گوید تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی آنها ایجاد شده است به هیچ وجه با کار سخت و دشواری که آنها هر روز انجام می‌دهد  همخوانی ندارد  چرا که این کارگران که از شهر های مختلف کشور برای کار به آزاد راه تهران شمال آمده اند فرسنگها از خانوادهای  خود در استراحت گاهای فاقد امکانات به صورت شبانه روزی زندگی می کنند.

کارگران آزاد راه تهران - شمال در باره سایر مشکلات صنفی خود می‌گویند؛ به غیر بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی آنها وجود دارد کارگران  از وضعیت غذا وبهداشت  در استراحت گاه خود ناراضی هستند.

کد خبر : ۴۱۴۰۰۶