خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران؛

تکریم بازنشستگان همراه با خدمات مناسب اولویت نخست این سازمان است

«تکریم بازنشستگان همراه با خدمات مناسب» را اولویت نخست سازمان بازنشستگی شهرداری تهران

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران «تکریم بازنشستگان همراه با خدمات مناسب» را اولویت نخست سازمان بازنشستگی شهرداری تهران اعلام کرد. 

منتظرالمهدی با بیان اینکه این سازمان 12 هزار نفر بازنشسته دارد، حقوق و مزد این بازنشستگان را اولویت دوم سازمان برشمرد و ادامه داد: با تکریم بازنشستگان انگیزه مشارکت و میل به زندگی آنان افزایش می یابد. 

وی افزود: رعایت و حفظ کرامت بازنشستگان در دیگر صندوق های بازنشستگی کشور نادیده گرفته شده است. 

منتظرالمهدی همچنین از احداث مهد سالمندان به منظور ایجاد شادی و نشاط و دوری از تنهایی برای بازنشستگان شهرداری تهران خبر داد و ادامه داد: ایجاد باشگاه نشاط که به اجرای برنامه های ورزشی، شعرخوانی، موسیقی و... می پردازد از برنامه های رفاهی این سازمان است. 

وی افزود:  بخش دوم زندگی این افراد بعد از بازنشستگی با سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است که حدود 40 تا 50 سال می شود و ما خود را متعهد می دانیم تا ارتباط سازمان با خانواده بازنشستگان را نزدیک کرده به همین دلیل  به صدور  شناسنامه‌های سازمانی در کنار شناسنامه های ثبت احوال آنان پرداختیم. 

منتظرالمهدی طرح های رفاهی این سازمان را الگوئی برای دیگر صندوق های بازنشستگی برشمرد.

وی ادامه داد: به تمامی کارکنان خود آموخته ایم تا «بله گفتن» را سرفصل امور اجرایی و ارتباطی با بازنشستگان قرار دهند و نه «نه گفتن». 

وی افزود: ما با اجرای این برنامه ها می خواهیم به بازنشستگان خود اعلام کنیم، هرگز منتظر وداع آنها با زندگی نیستیم. 

منتظر‌المهدی طرح های رفاهی دیگر این سازمان را طرح «چکاپ کامل پزشکی»بیان کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا «تعاونی اعتباری صندوق بازنشستگی» راه اندازی کنیم تا بازنشستگان تحت پوشش دغدغه های بوروکراسی بانکی نداشته باشند. 

وی در خصوص موضوع درمان بازنشستگان شهرداری تهران نیز گفت:‌ برای درمان  این افراد فرانشیزی دریافت نمی‌شود و خدمات درمانی به صورت رایگان به این افراد می گردد. 

وی افزود: بیشتر درخواست‌های بازنشستگان درباره استخدام فرزندانشان است.

منتظر‌المهدی درباره ارائه تسهیلات به بازنشستگان شهرداری تهران گفت: به بازنشستگان تا 5 میلیون تومان وام داده می‌شود که این وام‌ها قابل شارژ مجدد است. 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته قطعه‌ای با هزار قبر در بهشت‌زهرا برای بازنشستگان بی بضاعت با عنوان قطعه خادمان شهرداری در نظر گرفته‌ایم که  پس از فوت در این قطعه به خاک سپرده می‌شوند.

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران افزود: 600 تا 700 نفر سالانه به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران اضافه می‌شوند و با تمامی خدمات ماهیانه 40 میلیارد تومان برای بازنشستگان هزینه می‌شود. 

رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: به طور میانگین ماهیانه 2 میلیون تومان به بازنشستگان شهرداری تهران پرداخت می‌شود که این پرداخت‌ها بر اساس قانون کار است. 

وی گفت:‌ سازمان شهرداری تهران در بخش اقتصادی نیز وارد شده است و 15 شرکت زیرمجموعه خود دارد؛ همچنین  پروژه گلابدره نیز در صورتی که تکمیل شود هزار میلیارد تومان به سرمایه‌های سازمان اضافه می‌کند.

 

کد خبر : ۴۱۴۲۳۸