خبرگزاری کار ایران

در نامه کارگران شهرداری به فرماندار شوشتر عنوان شد؛

بازگشت پیمانکاران تهدیدی جدی برای امنیت شغلی کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۳۹۷

کارگران مجموعه شهرداری شوشتر در نامه‌ای خطاب به فرماندار این شهر خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

به گزارش ایلنا، حدود 180 نفر از کارگران شاغل در مجموعه واحد های زیر مجموعه شهرداری شوشتر در نامه‌ای خطاب به فرماندار این شهر خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

در این نامه که رو نوشت آن به  اداره کار و دفتر نماینده شوشتر در مجلس نیز ارسال شده است،ضمن بیان تعویق دست کم سه ماهه مطالبات مزدی خود از تغییر تصمیم مدیران شهری شوشتر برای بازگرداندن پیمانکاران نیروی انسانی به مجموعه شهرداری  به شدت انتقاد کردند.

در ابتدای این نامه آمده است: به استحضار می‌رساند ما کارگران شاغل در واحدهای مختلف شهرداری شوشتر که دارای سوابق کاری سه ، تا پانزده سال هستیم ؛ پس از سالها  تحمل سختی های کار با پیمانکاران مختلف که در بیشتر ماهای سال دستمزدمان با تاخیر آنهم با حداق نرخ ممکن پرداخت می شد،اکنون حدود دو سال است شهرداری شوشتر با کارگران قرار داد های مستقیم59 تا 89 روزه با کارگران منعقد کرده است.

در ادامه این نامه آمده است:با وجود اینکه حذف پیمانکاران از مجموعه شهرداری شوشتر موجب  بهبود وضعیت شغلی کارگران وتا حدود رفع کننده مشکلات مالی کارگران  شد اما مدتی است زمزمه ی بازگشت شرکت های پیمانکاری جدیددر مجموعه شهرداری به گوش می رسد واین موجبات نگرانی دوباره کارگران شده  است.بطوریکه روز گذشته(پنج مهر ماه) شماری از همکارانمان  دست از کار کشیدند.

در ادامه این نامه به مشکلات کارگران اشاره شده و آمده است: بیش از این تجربه کار کردن برای پیمانکاران مختلف و بدحسابی‌های آنها را داشته‌ایم و برای همین از تکرار به خطر افتادن امنیت شغلی خود به شدت نگرانیم.

به گفته آنان در حال حاضر حدود یک ماه است کارگران واحد تنظیف وحمل زباله شهرداری با یکی از پیمانکاران بدون قرار داد کار همکاری دارند ودر طول این یک ماه دستمزد آنان حدود 500 هزار تومان به نسبت قبل کاهش داشته است.

در پایان این نامه، کارگران  درخواست مداخله و رسیدگی به مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند: جناب فرماندار، پس از جلساتی که جنابعالی با نماینده شهرستان و رییس اداره کار شوشتر درباره رفع مشکلات کارگران شهرداری داشتیدودر آن به حاضرین جلسه  قول مساعد دادید که این مشکل را حل خواهید کرد ، اما اکنون پس از گذشت قریب به دو ماه این مسئله به فراموشی سپرده شده است، لذا از شما مقام مسئول  و سایر مسئولان می‌خواهیم تا به مساله کارگران شهرداری شوشتر ورود و ما را از این وضعیت نجات دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز