خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران آپادانا سرام از کوتاه شدن قرار داد کار

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۵۲۲

از ابتدای مهر ماه، قرارداد کاری کارگران آپادانا سرام یک ماهه شده است و همین مسئله باعث شده است تا کارگران نگران تمدید نشدن قراردادهای شغلی خود بشوند.

کارگران آپادانا سرام در تماس با ایلنا گفتند: کارفرما این واحد تولید کننده انواع  کاشی وسرامیک از ابتدای ماه جاری (مهرماه) مدت قرار داد کار حدود هزار و 100 کارگر را از  سه ماه به یک ماه کاهش داده است.

آنها با یادآوری اینکه از تقریبا دو سال پیش فعالیت روزمره محل کارشان به دلیل مشکلات مالی ناشی از رکود بازار مسکن به حداقل  کاهش یافته است، افزوند: اگرچه  مشکلاتی نظیر معوقات مزدی نداریم اما نگرانی اصلی ما این است که از ابتدای ماه آینده که موعد قراردادهای کاری‌مان تمام می شود بیکار شویم.

کارگران آپادانا سرام در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند؛ در چند ماه اخیر زمزمه تعدیل پله ای  تعداد زیادی از  همکاران قرار دادی به بهانه مشکلات مالی  قوت گرفته است بطوریکه روز 25 شهریور ماه کارفرما  برای شروع  تعداد 20 نفر از همکاران شاغل در بخش های اداری این کارخانه را  به بهانه عدم نیاز با میانگین سوابق کار 10 سال از کار تعدیل کرد.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه گفتند: از قرار معلوم مدیریت کارخانه آپادانا سرام عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست وباید برای کاهش هزینه‌های کارخانه بخشی از نیروی انسانی تعدیل شوند.

به ادعای کارگران، این واحد تولیدی دچار مشکلاتی‌است و اگر مسئولان بالا دستی در صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت کار چاره ای برای رفع آن نکنند به زودی شاهد تعطیلی کامل این کارخانه عظیم تولید کننده کاشی وسرامیک در خاور میانه خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز