خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای مطرح شد؛

وزیر کار حمایت خود را از قانون کار اعلام کند/نباید کارگران چتر حمایتی خود را از دست دهند

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۷۸

جمعی از تشکل‌های کارگری شهرستان ری با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر کار و نمایندگان مجلس، خواستار دفاع از قانون کار شدند.

به گزارش ایلنا؛ جمعی از تشکل‌های کارگری شهرستان ری با صدور نامه‌ای مشترک خطاب به علی ربیعی وزیر کار و علیرضا محجوب و سهیلا جلودارزاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار دفاع از قانون کار شدند.

این نامه در شرایطی نوشته شده است که به دنبال انتشار محتوای لایحه‌ای که از سوی دولت برای اصلاح قانون کار به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است، گروه‌های مختلفی از کارگران با اعلام اعتراض خواستار بازپس‌گیری این لایحه شده‌اند.

در این نامه که به امضای اعضای شورای اسلامی کار، کانون کارگران بازنشسته، نمایندگان کارگران و انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان ری رسیده، از دریافت‌کنندگان آن خواسته‌ شده است تا از تصویب هرگونه پیشنهادی که منجر به تغییر قانون کار در جهت تضعیف حقوق صنفی کارگران می‌شود، جلوگیری کنند.

نویسندگان این نامه ضمن اعلام مخالفت خود با هر گونه اصلاح در قانون کار همچنین خواستار رعایت اصل سه جانبه‌گرایی در زمینه بازنگری در قانون کار شده‌اند.

در این نامه آمده است: از آنجایی که قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین کار دنیا است لذا ما از وزیر کار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاریم تا در راستای حمایت از کار و تولید، حمایت قاطعانه خود را از قانون کار اعلام  کنند تا کارگران  چتر حمایتی  خود را از دست ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز