خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

امسال هیچ کارگر ساختمانی بیمه نشد/ می‌گویند منابع نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۰۸۱

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی با انتقاد از رویکرد سازمان تامین اجتماعی گفت: وعده‌ها در زمینه بیمه کارگران ساختمانی محقق نشده است.

«محمد باقری»، عضو هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در گفتگو با ایلنا ضمن انتقاد از عملکرد سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال هیچ سهمیه بیمه‌ای به کارگران ساختمانی تعلق نگرفته  و هیچ کارگر جدید بیمه نشده است.

وی با بیان این که همه تشکل ها و فعالین کارگری بخش ساختمان با طرح سهمیه بندی بیمه مخالفند افزود: طبق قانون بایستی همه واجدین شرایط بیمه شوند و سهمیه بندی غیرقانونی است.

این فعال کارگری ادامه داد: علیرغم این حرکت غیرقانونی، همان وعده های مسئولان نیز اجرایی نشده، چرا که قرار بود سالانه 200 هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه شوند اما تا کنون که نیمی از سال گذشته، هیچ سهمیه‌ای اعلام نشده است.

باقری با بیان این که مسئولان سازمان تامین اجتماعی کمبود منابع مالی به علت رکود ساخت و ساز را بهانه کرده‌اند، افزود: پرسش اساسی این است که چرا در سالهای گذشته که منابع مالی داشتند، حیف و میل کردند.

وی ادامه داد: اگر ریخت و پاش‌های گذشته نبود، برای امسال که بخش ساختمان دچار رکود است، دم از کمبود منابع مالی نمی‌زدند.

عضو هیات مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان با بیان این که کارگران واقعی در بخش ساختمان بیمه نیستند،  از فراکسیون کارگری مجلس و دولت درخواست کرد که تدبیری بیاندیشند و در چندماه باقیمانده سال، مشکل بیمه کارگران ساختمانی را حل کنند.

وی تاکید کرد: طبیعی است که در غیر این صورت اعتراضات کارگران ساختمانی را شاهد خواهیم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز