خبرگزاری کار ایران

از سوی یک نماینده مجلس مطرح شد:

اعتراض به رعایت نشدن اصل ایمنی در واحدهای پتروشیمی‌

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۵۲۵

یک نماینده مجلس می‌گوید: در آتش سوزی اخیر چیزی به نام پدافند غیرعامل، ناوگان آتش نشانی مناسب با صنایع، بیمارستان سوانح و سوختگی وجود نداشت و این بر خلاف اصل اول دنیای امروز یعنی رعایت اصول ایمنی است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، فریدون حسنوند از نمایندگان خوزستان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی اظهار داشت: در آتش سوزی اخیر چیزی به نام پدافند غیرعامل، ناوگان آتش نشانی مناسب با صنایع، بیمارستان سوانح و سوختگی وجود نداشت و این بر خلاف اصول ایمنی است که در دنیای امروز حرف اول را می‌زند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر این موضوع که روند واگذاری شرکت‌های پتروشیمی باید بازنگری شود، ادامه داد: همه مسئولان مرتبط با این حوزه باید به صورت جدی وارد ماجرا شوند تا اشکالات اساسی آن رفع شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اساساً واگذاری پتروشیمی‌ها در کشور بیمار، غیرقانونی و به صورت ناقص انجام شده است.

حسوند ادامه داد: در حادثه اخیر پتروشیمی بوعلی سینا مدیران ارشد نفت و پتروشیمی را به کمیسیون انرژی دعوت کردیم و یک ابهام در صحبت با آنها وجود داشت و آن این بود که اگر این شرکت‌ها خصوصی هستند چرا وزیر نفت حکم مدیرعامل آن را صادر می‌کند و اگر دولتی هستند چرا به آنها «خصوصی» گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون فرقی بین شرکت‌های خصوصی و دولتی قائل نشده است، اظهار داشت: برای ما فرقی بین شرکت خصوصی و دولتی وجود ندارد و همه آنها باید مجری سیاست‌ها و قوانین کشور باشند. احساس ما این است که پتروشیمی‌ها به حال خود رها شده‌اند و دولت و ملت از سود میلیاردی آنها بهره نمی‌برند بلکه یک بخش کوچکی به نام بخش خصوصی در حال استفاده از این شرکت‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز