خبرگزاری کار ایران

پس از خاتمه قرارداد کار اتفاق افتاد:

یکصد کارگر «کُک سازی طبس» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۸۲۵

منابع کارگری ایلنا از اخراج حدود 100کارگر قرار دادی پروژه «کک سازی طبس» در استان خراسان جنوبی خبر می‌دهند.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی در حال ساخت می‌گویند در این پروژه حدود 130 کارگر مشغول به کار هستند اما از ابتدای  مهرماه جاری به دلیل آنچه از سوی کارفرما «اتمام بخش زیادی از پروژه» عنوان شده است، حدود  100 نفر از آنها تعدیل شده‌اند.

این کارگر قرار دادی به‌صورت میانگین سه تا 4سال سابقه کاری داشتند که پس از خاتمه قرارداد اخراج شده‌اند.

بنا بر ادعای این کارگران، کارفرما در زمان اخراج به آنها وعده داده است که پس از برطرف شدن مشکل نقدینگی دوباره همه آنها به کار سابق خود بازگردانده خواهند شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که تمامی کارگران شاغل و اخراجی دست کم بابت 5 ماه مزد و عیدی سال 95 طلبکارند.

این کارگران همچنین می‌گویند از مجموع همکاران باقی‌مانده آنها تنها حدود 30نفر باقیمانده‌اند که به صورت روزانه در محل  کارشان برای انجام نگهداری ومراقبت از بخشهایی از  کارخانه حضور دارند.

طبق اظهارات این کارگر پیش از این  مجموع همکاران شاغل در  پروژه ساخت این و احد کُک سازی به بیش از  300 نفر می‌رسید اما اسفند ماه سال 94  بعد از اتمام ساخت بخش زیادی از پروژه ساختمانی کارخانه؛ حدود 170 کارگر پیمانی یکجا بیکار شدند.

کارگران کک سازی طبس با بیان اینکه دلیل  اخراج همکارنمان  وپرداخت نشدن مطالبات آنها با اتمام اعتبارات مالی مرتبط است؛ افزود: این واحد کک سازی که بعد از افتتاح ظرفیت اشتغال دست‌کم 350 نفر را فراهم خواهد کرد؛ برای تکمیل شدن  نیاز به اعتبار مالی دارد که قرار است به زودی فراهم شود.

گفتنی است شرکت کک طبس تنها تولیدکننده کک متالورژی با تکنولوژی بازیافت حرارتی در ایران و خاورمیانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز