خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر پاکدشت:

پاکدشت فاقد امکانات مناسب درمانی تامین اجتماعی است

یک فعال کارگری در پاکدشت امکانات تنها مرکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان را برای پاسخگویی به نیاز 72 هزار بیمه‌ شده ناکافی دانست.

«عوض سلطانی» به ایلنا گفت: با افزایش جمعیت کارگری شهرستان پاکدشت ضروری است که امکانات درمانی موجود نیز برای پاسخگوی به نیازهای درمانی بیمه‌شدگان گسترش یابد.

وی با اشاره به وجود بیش از 72 هزار کارگر فعال و 8 هزار کارگر بازنشسته در این شهرستان، گفت: طبق قانون شهرستانهایی که بیش از 35 هزار بیمه شده دارد؛ تامین اجتماعی باید در آن نقاط امکانات بیمارستانی فراهم کنند.

به گفته وی، تنها مرکز درمانی تامین اجتماعی در این شهرستان «پلی کلینیک دکتر امانی» نام دارد که به دلیل فقدان تجهیزات و امکانات درمانی متناسب با جمعیت عظیم کارگری این شهرستان، از ارائه خدمات مناسب ناتوان است.

سلطانی با بیان اینکه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرستان پاکدشت از کمبود امکانات پزشکی و پزشکان متخصص در بخش‌های مختلف درمانی شکایت دارند، اظهار داشت: این مرکز با کمبود پزشکان متخصص در زمینه‌های قلب، دندان، چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی مواجه است و محدودیت امکانات ارتوپدی، سونوگرافی و فعالیت روزانه داروخانه نیز مشکلاتی برای بیمه‌شدگان ایجاد کرده است.

دبیر خانه کارگر پاکدشت در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نابسامان نوبت‌دهی در این مرکز درمانی (پلی کلینیک دکتر امانی) اشاره کرد و گفت: با وجود تاخیر و انتظارهای طولانی در صف دریافت خدمات درمانی، صف‌های طویل نوبت پزشک و ازدهام جمعیت در این مراکز، سبب می‌شود بسیاری از بیمه‌شدگان از دریافت خدمات درمانی منصرف شوند.

سلطانی کاهش خدمات درمانی تامین اجتماعی این شهرستان را عامل تهدیدکننده سلامت جامعه کارگری دانست و گفت: این درحالی است که کارگران و بازنشستگان هر ماه بخشی از دستمزدشان را جهت دریافت خدمات درمانی از سازمان تامین اجتماعی پیش‌خرید می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود درباره بخش دیگری از مشکلات مرکز درمانی دکتر امانی تصریح کرد: پلی کلینیک دکتر امانی که خدمات آن باید به صورت شبانه‌روزی به بیمه‌شدگان اراده شود متاسفانه به سبب کمبود امکانات درمانی توانایی ارائه خدمات شبانه‌روزی به بیمه‌شدگان را ندارد و به صورت مشخص بعد از ساعت 6 عصر می‌توان گفت تعطیل است.

این فعال کارگری با بیان اینکه حدود دو سال است با پیگیری فعالان کارگری شهرستان پاکدشت این واحد درمانی به یک دستگاه آمبولانس تجهیز شده است؛ در خاتمه گفت: این در حالیست که در طی این مدت این خودرو به دلیل آن که راننده‌ای در اختیار ندارد در گوشه حیاط درمانگاه بدون استفاده رها شده است.

کد خبر : ۴۱۸۳۵۷