خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد:

نقش اساسی رسانه‌ها در شفافیت و پاسخگویی سازمان تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۹۷۷

همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تأمین اجتماعی و رسانه، تفاهم نامه مشترک سازمان تأمن اجتماعی و معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تأمین اجتماعی و رسانه، تفاهم نامه مشترک سازمان تأمن اجتماعی و معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این مراسم گفت: شفافیت و پاسخگویی به شرکای اجتماعی یکی از راهبردهای مدیریتی این سازمان است و رسانه ها در اجرایی شدن این راهبرد نقش اساسی دارند.

وی اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه حاصل همکاری مشترک بین دو مجموعه و مشارکت جامعه رسانه ای کشور و قدمی در راستای ارتقاء خدمات به فعالین عرصه خبر و اطلاع رسانی است.

نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی به ٤٢ میلیون نفر از اقشار گوناگون جامعه خدمت رسانی می کند و تنوع خدمات این سازمان درقبال جامعه تحت پوشش به گونه ای است که نوعی از تعامل مداوم اجتماعی و اقتصادی در درون این خانواده بزرگ در جریان است.

 نوربخش با بیان اینکه ماهیانه ٥٢٠٠ میلیارد تومان برای خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هزینه می شود، گفت: این هزینه بدون استفاده از منابع دولتی تأمین می شود و ما در سازمان تأمین اجتماعی باید به جامعه بزرگ کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان به عنوان صاحبان واقعی این مجموعه پاسخگو باشیم.

وی نقش رسانه ها را در پاسخگویی سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اعتقاد ما این است که همه رسانه ها برای برقراری ارتباط با اقشار گوناگون جامعه در کنار سازمان تأمین اجتماعی هستند.

نوربخش ادامه داد: بر اساس همین اعتقاد و برای پرهیز از رقابت با سایر رسانه ها در ابتدای دولت تدبیر و امید روزنامه ای که با اهداف سیاسی در دولت قبل توسط این سازمان منتشر می شد را متوقف کردیم.

وی راه اندازی مجدد معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی و تقویت نهادهای فرهنگی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی از جمله موسسه فرهنگی و هنری آتیه و انتشارات علمی و فرهنگی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی برشمرد.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتمای راه اندازی مرکز CRM این سازمان از جمله دیگر اقداماتی است که در راستای برقراری ارتباط مناسب با اقشار گوناگون جامعه به انجام رسیده و در این مرکز امکان برقراری ارتباط و پاسخگویی مستقیم به سوالات تمامی ذی نفعان سازمان فراهم شده است.

نوربخش گفت: با توجه به گستردگی وظایف سازمان تامین اجتماعی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این سازمان در هر ٢٤ بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دخیل است.

وی بیان داشت: سعی کردیم که از حواشی که سازمان در سال‌های گذشته داشته است دور شویم و با شرکای خود تعامل برقرار کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنده ٤ اصل قانون‌مداری، برنامه‌محوری، شفافیت و پاسخگویی و پاکدستی را مدنظر داشته‌ام که در حوزه پاسخگویی با تعامل با رسانه‌ها توانسته‌ایم اقدامات مثمر ثمری را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنده تاکنون ٨ نشست خبری با تمامی اصحاب رسانه بدون هیچگونه محدودیتی داشتم و شفافیت و اطلاع‌رسانی جزء الزامات کاری ما محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برای حضور دستگاه‌های نظارتی در تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی نداریم و در حال حاضر سیستم پاسخگویی آنلاین نیز در این سازمان فعال شده است که بیمه شدگان نمی‌توانند مشکلات خود و همچنین مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

همچنین در ادامه این مراسم معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه و رویکرد قابل توجهی در سازمان تأمین اجتماعی نسبت به رسانه ها وجود دارد و اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای این رویکرد سازنده صورت گرفته است.

حسین انتظامی اظهار داشت: همکاری انجام شده و تفاهم نامه ای که بین دو مجموعه طراحی شده است، حاصل و نتیجه اجرای راهبرد دولت در راستای تعامل سازنده و اعتماد به انجمن های صنفی است.

انتظامی افزود: انجمن صنفی مدیران رسانه ها در تنظیم مفاد این تفاهم نامه نقش اساسی دارند و ما در دولت سعی کردیم که در این رابطه تسهیل کننده فعالیت بخش خصوصی باشیم تا زمینه مناسب برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه در همه سیاستگذاری ها و فعالیت ها باید سیاستهای کلی نظام مورد توجه قرار گیرد، گفت: روح این سیاستها توجه به تولید داخلی و عقب نشینی دولت به نفع بخش خصوصی است که در تفاهم نامه به این موضوع کاملا توجه شده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه در ٣ سال گذشته به بخش دولتی مجوز انتشار روزنامه و گسترش فعالیت رسانه ای صادر نشده است، اظهار داشت: دولت وظیفه تسهیل کسب و کار را بر عهده دارد و در امور مختلف متکی به صنوف است.

محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت:‌ فرهنگ بیمه و تأمین اجتماعی در ایران مغفول مانده است و رسانه‌ها باید نسبت به آشنایی مردم با بیمه و بیمه‌گری اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در راستای این تفاهم نامه دبیرخانه مشترکی ایجاد می‌شود و به صورت پایلوت طرح‌هایی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بنابر این مسائل بیمه‌ای مربوط به خبرنگاران در دو شعبه متمرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به کارمندان آن دو شعبه نیز آموزش‌های لازم برای بیمه خبرنگاران داده خواهد شد و بازرسی‌ها نیز به صورت مشترک انجام می‌شود.

زدا یادآور شد: این دبیرخانه مشترک به مدت یکسال به صورت پایلوت اجرایی و بعد از آن تبدیل به یک دبیرخانه دائمی می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرهنگ بیمه و تأمین اجتماعی در ایران مغفول مانده است و حتی در سطوح بالا نیز شناخت کافی درباره بیمه وجود ندارد، لذا رسانه‌ها باید مردم را با بیمه و بیمه‌گری آشنا کنند.

زدا یادآور شد: در حال حاضر تأمین اجتماعی ٣ میلیون مستمری‌بگیر دارد که به نحوی ٣ میلیون سوژه خبری هستند که در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌توان به آنها پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز