خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازنداران:

لایحه اصلاح قانون کار تیغ تعدیل اقتصادی را تیز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۹۹۵

دبیر اجرایی خانه کارگر مازنداران لایحه اصلاح قانون کار را به تیغ تیزی تشبیه کرد که کارگران و روابط کار را قربانی مناسبات قدرت و ثروت می‌کند.

« نصرالـله دریابیگی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: لایحه سراسر ضد کارگری اصلاح قانون کار حکم تیغ برنده‌ای را دارد که کارگران و روابط کار را قربانی مناسبات قدرت و ثروت می‌کند.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های تصویب قانون کار تصریح کرد: پس از چالش‌های فراوان برای تصویب قانون کار که بیش از دو دهه از تصویب آن می‌گذرد کارگران نفس آرامی کشیدند زیرا این قانون کار بر اساس قانون، عدل، عدالت اجتماعی و احترام فی ما بین کارگر و کارفرما تدوین شد.

دریابیگی که عقیده دارد چشم انداز روابط کار در صورت تصویب  لایحه اصلاح قانون کار، سیاه خواهد شد، افزود: جریان صاحب سرمایه که نفع اش در رانت جویی و فساد است از زمان تصویب قانون کار در سال 69 عرصه روابط کار را به صحنه مجادله میان کارگر و کارفرما تبدیل کرده است و هم اکنون نیز برای پیگیری منافعش با فشار بر دولت قصد دارد تا اندک حمایت‌های قانونی باقیمانده از قانون کار را نیز محو کند.

عضو سابق شورای عالی کار با بیان اینکه هم اکنون کمتر از نیمی از کارگران از حمایت‌های در قانون کار برخوردار نیستند، تصریح کرد: در شرایطی که بیش از 90 درصد از کارگران دارای قراردادهای موقت و سفید امضا هستند حامیان لایحه ضد کارگری قانون کار می‌خواهند به تخلف انعقاد قراردادهای موقت و سفید امضا وجهه قانونی بدهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازنداران با بیان اینکه پیش از انقلاب 2 بار مجلس قانون کار را به نفع کارگران اصلاح کرد افزود: اصلاح قانون کار در آن زمان به نفع کارگران انجام شد اما قابل درک نیست که چرا در سالی که باید حمایت از کارگران و اقشار فرودست در دستور کار دولت و مجلس قرار بگیرد، اینطور به تنها قانون حمایتی می‌تازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز