خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران:

سازمان تامین اجتماعی در حق کارگران خباز کوتاهی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۱۵۱

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان تهران می‌گوید: خودداری سازمان تامین اجتماعی از انجام بازرسی سرزده و دوره‌ای از نانوایی‌های مستقر در این استان به زیان کارگران شاغل در این واحدهای صنفی تمام شده است.

«محسن موسوی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: ظاهرا این خودداری بر اساس توافق سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز بوده که بر مبنای ماده 192 قانون نظام صنفی انجام شده است.

وی افزود: نتیجه این مسئله وضعیت مبهم اجرای قانون تامین اجتماعی در نانوایی‌های استان تهران و غیر شفاف شدن، سوابق بیمه‌ای کارگران شاغل در این واحدها در یک دهه گذشته بوده است.

این فعال صنفی یادآور شد: حرفه نانوایی اگرچه محصور به یک واحد کوچک صنفی با تعداد انگشت‌شماری کارگر است اما همچنان یکی از مشاغل سخت و طاقت فرسا محسوب می‌شود که برابر مقررات قوانین کار و تامین اجتماعی باید به کارگران آن مزایای بازنشستگی پیش از موعد تلقی بگیرد.

وی افزود: برای همین است که مسئله سوابق بیمه‌ای در خصوص کارگران شاغل در نانوایی بسیار حائز اهمیت است و این کارگران نسبت به ادامه اجرای توافق صورت گرفته صنف کارفرمایان نانوا با سازمان تامین اجتماعی معترض هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز