خبرگزاری کار ایران

از میانه تا خاتمه تابستان اتفاق افتاد:

100کارگر کارخانه فولاد البرز اخراج شدند/ سرگردانی کارگران تعدیلی برای بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۶۷۶

منابع خبری ایلنا در کارخانه «فولاد البرز» واقع در تاکستان از اخراج 100 کارگر این واحد صنعتی خبر می‌دهند.

کارگران کارخانه فولاد البرز به ایلنا گفته‌اند در این واحد تولیدی حدود 150کارگر مشغول بکار بودند اما از ابتدای مرداد ماه  تا اواخر شهریور ماه سال جاری حدود 100نفر از آنها تاکنون در دو نوبت اخراج شده‌اند.

برپایه اطلاعات ظاهرا، کارفرمای این واحد تولید کننده انواع آهن و میلگرد بعد از اخراج آنها، مجددا نیروی کار جدید جایگزین  آنان کرده است.

از قرار معلوم تعدیل شدگان از کارگرانی هستند که هر یک به صورت میانگین نزدیک به 15سال سابقه کاری دارند و در زمان اشتغال قرارداد کاری آنها ماه به ماه تمدید می‌شده است.

کارگران فولاد البرز با بیان اینکه تمامی کارگران هر ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان نگران از دست دادن شغلشان هستند، افزودند: اسفند سال گذشته (94)  نیز حدود 55نفر از همکارانشان در این واحد تولیدی با اتمام قرارداد کار اخراج شده بودند.

این کارگران اخراجی از تلاش خود برای دریافت مقرری بیمه بیکاری خبر می دهد ودر ادامه می‌گویند: به دلیل پرداخت نشده دست کم 16 ماه حق بیمه ازسوی کارفرما در نتیجه طبق شرایط بیمه بیکاری کارگران از این مزایا امکان استفاده ندارد.

این کارگران اخراجی در ادامه تصریح کردند: تاخیر در بر قراری بیمه بیکاری آنان باعث شده تا تعداد قابل توجه ای نسبت به برپایی اجتماعات صنفی اعتراضی در محل کار سابق خود اقدام کنند.

به گفته این کارگران بدهی شرکت فولاد البرز به  تامین اجتماعی حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است که هنوز از سوی کارفرما به تامین اجتماعی پرداخت نشده است و در این بین این کارگران تعدیل شده هستند که بیشترین خسارت را متحمل شده اند.  

این کارگران در خاتمه درباره وضعیت همکاران بازنشسته خود گفتند: حدود 8 نفر از همکاران ما که از اسفند ماه  سال گذشته (94)بازنشسته شده اند هنوز نتوانسته اند مطالبات  سنواتی خود را از کارفرما دریافت کنند، در ضمن مقرری دوران بازنشستگی آنان نیز هنور برقرار نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز