خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو:

عدالت حکم می کند لایحه اصلاح قانون کار مسکوت بماند

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۷۷۸

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو می‌گوید: نمایندگان مجلس که منتخب کارگران و دستمزدبگیران هستند، بایستی در جهت منافع عام ملت، لایحه اصلاح قانون کار را به دولت برگردانند.

«اکبر علیپور»، رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو (شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با ایلنا در ارتباط با لایحه اصلاح قانون کار و بررسی آن در مجلس گفت: شرط عدالت این است که نمایندگان مجلس که منتخب خود کارگران هستند، دست به  اقدامی نزنند که ضرر و زیان آن متوجه موکلان آنها باشد و در اسرع وقت لایحه را به دولت برگردانند.

وی با اشاره به امضای طوماری که توسط بیش از دوهزار کارگر این واحد معدنی خطاب به مجلس امضا و ارسال شد، گفت:  حرف ما در این طومار مشخص است، قانون کار متعلق به کارگر است و بدون اعمال نظر مستقیم کارگران نباید تغییر کند.

علیپور با بیان این که کارگران خواستار اجرای بی کم و کاست سه جانبه گرایی هستند ادامه داد: همانطور که کارگر سهم خود را در سازندگی و تولید ادا می‌کند و از جان و هستی خود برای پیشرفت مملکت مایه می گذارد، مسئولان نیز باید کارگران و تشکل های آنها را در تصمیم‌گیری های حوزه روابط کار سهیم بدانند.

این فعال صنفی افزود:  مسئولان نباید کارگران را دست پایین بگیرند و ابزار نارضایتی آنها را با اتخاذ تصمیمات ضد کارگری فراهم کنند.

علیپور در پایان تصریح کرد: همانطور که کارگران به نمایندگان مجلس رای می دهند و در انتخابات در صف اول شرکت می کنند،  به طور متفابل از مجلس نشینان توقع حمایت دارند وباید گفت  امروز زمان این حمایت فرا رسیده، لذا کارگران منتظرند که نمایندگان هرچه سریعتر  لایحه را به دولت برگردانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز