خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه کارگران صنعت انرژی:

عملکرد وزارت بهداشت برای کارگران تردید برانگیز است

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۶۷۶

یک مقام کارگری می‌گوید وزارت بهداشت در شرایطی به ناحق برای ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت گام برمی دارد که عملکرد قابل قبولی در حوزه حفظ و ارتقاء کیفت خدمات درمانی نداشته است.

«محمد خداپرست» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تمایلی برای واگذاری بخش درمان تامین اجتماعی به دولت ندارند چرا که دولت عملکرد قابل قبولی در طرح تحول سلامت نداشته و تنها افزایش سرسام آور هزینه‌های درمان را بر دوش مردم انداخته است.

خداپرست افزود: اجرای طرح تحول سلامت در شرایطی  درآمد پزشکان را افزایش داده است که روند کیفیت خدمات درمانی، سیر نزولی داشته است.

دبیر اتحادیه کارگران صنعت انرژی شرایط فوق را برای نارضایتی کارگران از ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی را کافی دانست و افزود: جامعه کارگری همین حالا نیز پیگیر آن است که دولت بدهی 120 هزار میلیارد تومانی خود را به تامین اجتماعی بپردازد تا بتواند استقلال صندوق خود را حفظ کند.

وی افزود: وزارت بهداست و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که تفکیک صندوق بخش های سه گانه صندوق تامین اجتماعی نارضایتی کارگران شاغل و بازنشسته از دولت را افزایش می‌دهد و این از مجلسی که خود را حامی دولت می‌داند دور از انتظار است.

دبیر اتحادیه کارگران صنعت انرژی دخالت‌های دولت در امورات درمان جامعه کارگری را در ادامه لایحه معیوب اصلاح قانون کار دانست و افزود: به نظر می‌رسد که  سیاست‌های دولت یازدهم در برخورد با جامعه کارگری به نسبت دولت گذشته هیچ تغییر محسوسی نداشته است و باز هم در بر همان پاشنه می‌چرخد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز