خبرگزاری کار ایران

توضیحات شرکت انهار در مورد درج یک خبر

کد خبر : ۴۲۴۸۵۸

پس از درج یک گزارش در خبرگزاری ایلنا، شرکت انهار توضیحاتی برای این خبرگزاری ارسال کرده است.

پس از درج یک گزارش در خبرگزاری ایلنا تحت عنوان «جوشکاری که عفونت، دستانش را خورد»، شرکت انهار توضیحاتی برای این خبرگزاری ارسال کرده است.

در بخش‌هایی از این توضیحات آمده‌است: طبق روایت گزارش که از سوی کارگر مصدوم نقل شده است، «روی دستگاه علامت خطر بوه ولی به من گفتند (کارفرما) اشعه دستگاه ضعیف است و خطری برایم ندارد» مگر ممکن است که بی‌اطلاع‌ترین افراد هم در حوزه رادیوگرافی ادعایی در مورد بی‌خطری دستگاه‌های رادیواکتیو داشته باشند و بفرمایید چه کسی به ایشان چنین چیزی را عنوان کردها ست، نامبرده به عنوان کارگر ساده و صرفا برای جابجایی ادوات و تجهیزات رادیوگرافی عمل می‌کرده است و طبق قوانین بسیار سختگیرانه سازمان انرژی اتمی ایران صرفا افراد آموزش دیده و دارای تاییدیه از سازمان فوق الذکر مجوز کار با دستگاه‌های مذکور را دارند و همچنین کلیه تجهیزات و ادوات مربوط به رادیوگرافی به طور دوره‌ای مورد آزمایش و بررسی سازمان انرژی اتمی قرار می‌گیرند تا از صحت کارکرد آنان اطمینان حاصل شود و کوچکترین سرپیچی از قوانین، سخت‌ترین مجازات‌ها را دارد که از جمله آن لغو مجوز اینگونه شرکت‌ها و یا تعلیق آن است (که در مورد اخیر نیز سازمان برای مدت شش ماه فعالیت‌های پیمانکار رادیوگراف را به حالت تعلیق درآورد) ، حال چگونه شرکتی که به طور تخصصی و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان انرژی اتمی در این زمینه فعالیت می‌کند می‌تواند این همه مقررات را نادیده انگارد. لازم به توضیح است که در پروژه‌ای که این حادثه رخ داده است شرکت پرتوساز صنعت به عنوان پیمانکار رادیوگرافی برای شرکت انهار فعالیت می‌کرده است که آقای محسن بخت شاهی به عنوان نیروی کمکی از سوی این شرکت به شرکت مذکور معرفی گردیده و پس از مدت 25 روز کارکرد ایشان به مرخصی استحقاقی رفته و در بازگشت با مشاهده جراحت در دستان ایشان نامبرده در ابتدا به پزشک متخصص پوست و پس از آن به جهت حساسیت موضوع نزد پزشک معتمد سازمان انرژی اتمی فرستاده می‌شود. که خود آقای بخت شاهی هم در مصاحبه با آن خبرگزاری این مورد تایید نموده است.

در بخش دیگری از این توضیحات آمده است: ، از نگاه مدیران و مسئولین این شرکت حرمت انسان‌ها و سلامتی افراد وظیفه‌ای است که شرکت در قبال کارکنان و کارگران خود دارد و برگزاری دوره‌های متعدد ایمنی در کارگاه‌ها و الزام به رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات فردی باعث گردیده است که این شرکت دارای کمترین سطح سوانح در پروژه‌ها به گواهی کارفرمایان باشد که این خود حاصل آموزش‌های ایمنی و جدی گرفتن مقوله ایمنی و حفظ سلامتی افراد است، در این دیدگاه هیچ حادثه‌ای در هر سطحی بی اهمیت و ساده نیست و پایین بودن نرخ و تعداد سوانح موید کذب بودن نظر خبرنگار شما می‌باشد. بدیهی است که پس از صدور حکم دادگاه اولین شرط طرفین تمکین به حکم است که در جلسه دادگاه از سوی مدیران این شرکت انهار اعلام گشت که دادگاه هر حکمی را صادر نماید این شرکت پذیرفته و از هیچ تلاشی در جهت معالجه و برگرداندن سلامتی آقای بخت شاهی کوتاهی نمی‌نماید، آیا عکسی که خبرنگار در متن خبر آورده است گویای احوال امروز آقای بخت‌شاهی است؟ یا نتیجه معالجات وی را در سال‌های گذشته منعکس می‌نماید؟ در خبر آمده است که ایشان دیگر قادر به کار کردن نیست، در حالی که پزشک معتمد و متخصص انرژی اتمی به ایشان مجوز کار داده است. آیا تمامی این موارد کذب و دروغ آشکار نیست؟

در ادامه آمده است: این شرکت با عدم اعتراض و پذیرش حکم صادره آمادگی خود را چندین بار به وی و وکیل ایشان اعلام و مجددا نیز در اعلام می‌داریم که آماده پرداخت و اجرای حکم صادره با حضور آقای بخت‌شاهی و یا وکیل ایشان هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز