خبرگزاری کار ایران

خودداری اداره تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران نیشکر هفت تپه

اداره تامین اجتماعی هفت تپه به دلیل بدهی کارفرمای مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از تمدید دفترچه بیمه حدود دو هزارو 500کارگر این کارخانه خودداری می‌کند.

منابع کارگری ایلنا در مجتمع نی شکر هفت تپه با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: اداره تامین اجتماعی  شعبه هفت تپه در استان خوزستان به دلیل بدهی‌های مالی کارفرمای مجتمع نیشکر هفت تپه به تامین اجتماعی اخیرا از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگرانی که برای تمدید دفترچه‌های درمانی خود اقدام می‌کنند خودداری کرده است.

یکی از کارگران کارخانه  مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه او و همکارانش بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند؛ در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر و خانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

به گفته وی؛ به صورت مشخص علاوه بر بیمه هنوز کارفرما دستمزد شهریور، مهر سال جاری کارگران  این مجتمع را به آن‌ها پرداخت نکرده و علاوه بر همه اینها هنوز مشکلات بازنشستگی کارگران قدیمی  مجتمع نیشکر  هنوز به قوت خود باقیست.

طبق اظهارات این کارگر اداره تامین اجتماعی با تحت فشار قرار دادن کارگران می‌خواهد به بدهی‌های قبلی خود از کارفرما برسد؛ افزود: این عمل اداره تامین اجتماعی هفت تپه خلاف قانون است چراکه این کارگران بیش از ۲۰ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمای این کارخانه به سازمان تامین اجتماعی بیش از ی15میلیارد تومان بر آورد می‌شود، گفت: من و همکارانم درست است که بابت مزد پرداخت نشده طلبکاریم اما دیگر این وظیفه کارفرماست که حق بیمه را از مزد کسر و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند و در عمل سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند به نام بدحسابی کارفرما از ارائه خدمات درمانی خودداری کند.

وی افزود: در بین کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه کارگرانی وجود دارند که هم اکنون خود و یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند در حال حاضر آنان  بیشتر از هر زمانی به دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی خود نیازمندند اما با مشکلاتی که در  زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند.

این کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه در خاتمه سخنانش اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت این واحد تولیدی و کارگرانش باخبرند از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات کارگران این کارخانه بیشتر توجه کنند.

کد خبر : ۴۲۵۴۶۰