خبرگزاری کار ایران

بازدید هفده تن از مترواتفاقی نیست/ آمار بالای حوادث شغلی در متروی تهران

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۲۹۱

هفده تن معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مرکز راهبردی مترو بازدید کردند. این در حالیست که آمار حوادث شغلی در متروی تهران بالاست.

به گزارش ایلنا، صبح امروز، هفده تن معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی کار و رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار و کارشناسان مربوطه از مرکز راهبردی مترو بازدید کردند.

به نظر می‌رسد این بازدید اتفاقی نباشد. در حالی که در ماهها و هفته های گذشته آمار حوادث شغلی در کارگاههای زیرزمینی متروی تهران بالا بوده‌است، نشانه شناسی این بازدید دشوار نیست.

عدم رعایت نکات ایمنی توسط شرکت‌های پیمانکاری در کارگاههای زیرزمینی متروی تهران، به مصدومیت و مرگ کارگران بسیاری انجامیده است.

در یکی از این حوادث مرگبار، کمتر از یک ماه پیش، در نوزدهم مهرماه، یک آتش‌نشان و یک کارگر در متروی قیام جان خود ر از دست دادند و چند روز پس از آن کارگر تعمیراتی متروی چیتگر در حین کار جان خود را از دست داد و پیش از آن نیز حادثه متروی کیانشهر و بسیاری حوادث دیگر.

در بازدید صبح امروز، پیرامون  مشکلات مترو در حوزه  روابط کار با مدیرعامل و معاونین مترو رایزنی شد.همچنین  اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، شرکت های خدماتی ، تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ؛ ارتقای ایمنی محیط کار ؛ وضعیت رفاهی کارگران و موضوع مسکن کارگری  از دیگر موضوعاتی بود که به بحث گذاشته شد.

شاید موج رسانه ای اعتراضات علیه بی ضابطگی در ساخت و ساز و گسترش مترو عاملی بوده است که به این بازدید انجامیده و شاید هم این حوادث مرگبار خطوط قرمز را شکسته باشد. به هر حال، امید است روزی بیاید  که کارگران مترو قربانی ندانم‌کاری‌ها و تعجیل مسئولان شهری برای توسعه کمی مترو بدون لحاظ کردن معیارهای کیفی نشوند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز