خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر:

وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل نمی‌‌کند/ توسعه امکانات درمانی عسلویه هنوز جای کار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۹۶۳

وزارت بهداشت در زمینه مسائل بیمه ای کارگران شاغل در منطقه عسلویه با توجه به وقوع بالقوه حوادث کار و تلفات نیروی انسانی آن به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر درگفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: با توجه به بلا بودن ریسک حوادث کار و تلفات نیروی انسانی در منظقه ویژه عسلویه، ضرورت تجهیز امکانات درمانی عسلویه یک نیاز ضروری است اما متاسفانه وزارت بهداشت در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرده است.

«یونس خسروانی» ادامه داد: واقعیت این است که سازمان تأمین اجتماعی ضرورت توجه ویژه به بیمه کارگران را اولویت کاری خود قرار داده و درصدد است تا این اقدامات را گسترش داده اما هنوز در بخش درمان هنوز جای کار دارد.

وی افزود: در سه سال گذشته (با آغاز دولت یازدهم) توانسته‌ایم به توسعه فضای درمانی اعم از درمانگاه‌ها و مراکز تخصصی پزشکی و  فضای بیمه ای کارگران بپردازیم.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر در خصوص ارتقاء و افزایش امکانات پزشکی در منطقه عسلویه گفت: با توجه به مصوباتی که در کمیسیون کارگری شورای تأمین استان بوشهر در خصوص به روز بودن وسائط حمل و نقل مربوط به نیروی انسانی تصویب شده است، پیگیر افزایش خرید آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی استاندارد متناسب با شرایط کاری کارگران و شرایط منطقه هستیم.

خسروی با اشاره به مسافت‌های طولانی محل کار و استراحتگاه‌ها یا محل اسکان کارگران شاغل در منطقه عسلویه گفت: در تلاش هستیم تا علاوه بر توجه ویژه به خدمات پزشکی کارگران این منطقه به موضوعات دیگری از جمله، استاندارد بودن تجهیزات نقلیه موتوری و نو بودن آنها نظارت شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر در خصوص مشکلات بیمه‌ای کارگران شاغل در عسلویه افزود: بخش از اعتراضات کارگران به بدحسابی کارفرمایان در خصوص پرداخت حق بیمه کارگران بر می‌گردد که ما تمهیداتی را همچون، نظارت دقیق بر عملکرد همه پیمانکاران منطقه (رده اول تا چندم) در نظر گرفته‌ایم.

خسروی در تشریح این اقدامات گفت: قرار شد تا حساب مشترک مالی با این پیمانکاران داشته باشیم تا ابتدا کسورات بیمه ای از حساب کسر و سپس مطالبات مالی کارفرمایان پرداخت شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز