خبرگزاری کار ایران

وزیر اسبق بهداشت:

اجرای غلط تحول سلامت بیمه‌ها را ورشکسته کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۰۹۲

وزیر اسبق بهداشت می گوید: به دلیل اجرای غلط طرح تحول سلامت، صندوق‌های درمانی به ورطه ورشکستگی افتاده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد حسن طریقت منفرد که در بازدید از غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت گفت: صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگرانی است که با همه مشکلات مالی توانسته‌اند از طریق پس انداز بخشی از درآمد ماهانه خود، امکانات درمانی گسترده و مستقلی را سازمان دهی کنند.

وی افزود: با شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی که امروز جامعه کارگری با آن روبروست، نمی‌توان منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی را بابت هزینه‌های نامتعارف اقلیتی که وضعیت زندگی مطلوبی دارند اختصاص داد.

طریقت منفرد یادآور شد: پیش از انقلاب اسلمی نیز بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در اختیار وزارت بهداری قرار گرفت اما با گسترش نارضایتی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مجددا این بخش تفکیک شد.

وزیر اسبق بهداشت تکرار اشتباهات گذشته را فاجعه بار دانست و افزود: تا زیرساخت ها تغییر نکند و قوانین اصلاح نشود تجمیع منابع درمانی یا شکل نخواهد گرفت و یا منجر به نارضایتی جمع کثیری از جامعه خواهد شد.

وی در خصوص تبعات ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت  هشدار داد و افزود: این ادغام هیچ دستاوردی به جز نهادینه کردن بی عدالتی نخواهد داشت.

وزیر اسبق بهداشت با یادآوری اهداف اصلی طرح تحول سلامت افرود: قرار بود که طرح تحول سلامت استمرار داشته باشد اما در حال حاضر این طرح از اهداف خود دور افتاده است.

طریقت منفرد در پایان افرود: هم اکنون در نتیجه اجرای غلط طرح تحو‌ل سلامت ، صندوق‌های بیمه‌های درمانی به ورطه ورشکستگی افتاده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز