خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران روغن نباتی گلناز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۲۶۴

با گذشت چندین ماه از توقف فعالیت کارخانه روغن نباتی گلناز در استان کرمان، هنوز برای بازگشت به کار و پرداخت معوقات مزدی کارگران این واحد تولیدی اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا ،تعطیلی  واحد روغن نباتی گلناز  تقریبا اوایل شهریور ماه سال جاری (95) و در زمانی اتفاق افتاد که کارفرما به دلیل  آنچه مشکلات  مالی عنوان می‌کند، فعالیت کارخانه را در خطوط تولید متوقف کرد و از آن زمان تاکنون تعداد بیش از  هزارو 200 کارگر شاغل در آن بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده‌اند.

کارگران روغن نباتی گلناز با بیان اینکه طی حدودا شصت روز گذشته مسئولان کارخانه هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به آنها نداده‌اند، در ادامه افزودند: جدا از بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات کارگران، مسئولان شهرستانی همانند فرمانداری و اداره کار که متولی پیگیری مطالبات کارگران شهرستان هستند هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

طبق اظهارات کارگران،  عمده ترین مشکل شرکت روغن نباتی گلناز تامین نشدن مواد اولیه تولید است چرا که بصورت مشخص جهاد کشاورزی مجوز واردات روغن خام کارخانه را لغو کرده است.

کارگران با بیان اینکه کارفرما معتقد است آنچه باعث تاخیر در تامین منابع مالی کارخانه شده است، طولانی شدن روند پرداخت  تسهیلاتی است که قرار است برای تامین مواد اولیه تولید به این واحد داده شود در ادامه افزودند: اخیرا کارفرما با تامین منابع مالی بخشی از مطالبات  چندین ماهه کارگران را پرداخت کرده ولی از پرداخت مابقی مطالبات آنها خبری نیست.

آن‌ها می‌گویند: آنچه برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است بازگشایی کارخانه و بازگشت به کارشان است چراکه در منطقه محل کارشان فرصت شغلی دیگری وجود ندارد.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی ادامه دارد که طی  یک ماه گذشته در برخی ازروزها کارگران کارخانه گلناز مقابل درب وردی کارخانه تجمعات متعددی را انجام داده اند اما نتیجه ای جزء دریافت بخش کمی از مطالبات خود در پی نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز