خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید نماینده کارگران خوزستان از رویه دستگاه قضا

کد خبر : ۴۲۷۷۵۷

یک فعال صنفی کارگری در استان خوزستان در انتقاد از رویه دستگاه قضایی گفت: فردی که اموال کارگران و مستمری‌بگیران را به یغما برده 200 هزار تومان جریمه می‌شود اما کارگران با شکایت کارفرما بلافاصله بعد از دریافت حکم شلاق می‌خورند.

به گزارش ایلنا، دبیر خانه کارگر خوزستان با انتقاد شدید از نحوه صدور آرا در قوه قضاییه گفت : متاسفانه ما با رویه هایی در قوه قضاییه مواجه هستیم که هم اکنون برای فردی که به اموال کارگران و مستمری بگیران در تامین اجتماعی دست اندازی کرده و آن رابه یغما برده جریمه 200 هزار تومانی در نظر می گیرند اما کارگران با شکایت کارفرما بلافاصله بعد از دریافت حکم شلاق می‌خورند.

دبیر خانه کارگر خوزستان در نشست مشترک تشکل‌های کارگری استان خوزستان با دکتر ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که جمعی نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند با اشاره به طرح ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و نظام سلامت گفت:  یک بار تجربه ادغام بخش سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداری سابق یا بهداشت کنونی را داشتیم که به علت مشکلات ایجاد شده، مجددا این بخش از وزارت بهداشت تفکیک شد.

آقایار حسینی با تاکید بر اینکه طرح ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت محکوم به شکست است، بیان کرد: این طرح جز آسیب زدن به سرمایه و اموال کارگران برای ما چیزی دیگری به همراه نخواهد داشت و ما ادغام را خط قرمز خود می دانیم و اجازه نخواهیم داد که این طرح اجرایی شود.

 دبیر خانه کارگر خوزستان با انتقاد شدید از نحوه صدور آرا در قوه قضاییه گفت : متاسفانه ما با رویه هایی در قوه قضاییه مواجه هستیم که هم اکنون برای فردی که به اموال کارگران و مستمری بگیران در تامین اجتماعی دست اندازی کرده و آن رابه یغما برده جریمه 200 هزار تومانی در نظر می گیرند  اما  کارگران با شکایت کارفرما بلافاصله بعد از دریافت حکم شلاق می‌خورند.

 وی تصریح کرد : ما کارگران هرگونه تحرکی که موجب خدشه‌ وارد کردن به استقلال بخش‌های بیمه‌ای و به ویژه درمانی سازمان تامین اجتماعی شود را خلاف اصل 44 قانون اساسی دانسته و به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان یادآوری می‌کنیم که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان حمایتی نیست بلکه یک سازمان بیمه‌گر است که مکلف به ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به افرادی است که با پرداخت حق بیمه ماهیانه خود در تامین منابع این سازمان مشارکت دارند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز