خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان تهران:

کوبیدن آخرین میخ تابوت حمایت‌های اجتماعی با لایحه اصلاح قانون کار

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۵۸

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران تاکید دارد که لایحه اصلاح قانون کار و ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت به منزله کوبیدن میخ آخر بر تابوت حمایت‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا «عبداللـه وطن خواه» که در هفتمین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات میهمان خبرگزاری ایلنا بود تاکید کرد: تلاش دولت و مجلس برای اصلاح قانون کار، ادغام درمان تامین اجتماعی و گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منزله کوبیدن میخ آخر بر تابوت حمایت‌های اجتماعی از نیروی کار است.

وطن خواه افزود: با تصویب هرکدام از این تغیررات قانونی، چهار ستون حمایت‌های اجتماعی در زیر خاک زمینی که برای پی‌ریزی نظام سرمایه جهانی گودبرداری شده است، دفن خواهد شد.

وی افزود: برای کارگران روشن است که دولت و مجلس دغدغه دیگری جزء تامین امنیت سرمایه ندارند و طبیعی است که در این نظام جدید مناسبات روابط کار چیزی جزء احیا نظام ارباب رعیتی نیست.

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر اینکه قانونی کردن استثمار فرد از فرد از راه تعدیل هرچه بیشتر قوانین حمایت‌های اجتماعی حاصل می‌شود، افزود: اصلاح قانون کار و گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با چنین رویکردی در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته‌اند.

این عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران در عین حال ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت را به منزله تاراج اموال عمومی دانست.

وی افزود: اینکه دولت با چه توجیهی اموال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را به منظور جلوگیری از شکست کامل طرح‌های خود به خدمت می گیرد پرسش برانگیز است چرا که  بیمه شدگان به هیچ وجه راضی به این نیستند که اموالشان به تاراج برده برده شود.

عضو هیات مدیره مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان تهران افزود: حقوق بنیادین کار همین حالا نیز به صورت گسترده‌ای نقض شده است که البته دولت و مجلس برای این اتفاق طیف گسترده‌ای از توجیهات قانونی را تدارک دیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز