خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

وزارت بهداشت اشتباهش را بپذیرد/ درمان تامین اجتماعی بلعیدنی نیست

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان مسافربری کشور می‌گوید: وزارت بهداشت و حامیانش در مجلس بهتر است به جای ادغام درمان تامین اجتماعی، شکست طرح تحول سلامت را بپذیرند.

«غلامرضا جان افشان» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: طرح تحول سلامت در قالب ایجاد به اصطلاح یک صندوق درمانی مشترک، امکانات درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را بلعیده و در اختیار دولت قرار می‌دهد بدون آنکه بخواهد امکان ویژه‌ای در اختیار بیمه شدگان تامین اجتماعی بگذارد.

وی افزود: پیش از انقلاب نیز که صندوق درمان تامین اجتماعی به وزارت بهداری واگذار شده بود اما نارضایتی گسترده کارگران شاغل و بازنشسته بیمه شده از این وضعیت موجب شد تا صندوق درمان این سازمان مجددا به سازمان بازگردد.

جان افشان ادامه داد: آنچه برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ملموس است از میان رفتن استقلال بخش درمان تامین اجتماعی است که البته کارگران نیز با مشاهده نارضایتی‌هایی که در گذشته وجود داشت راضی به این کار نیستند.

دبیر کانون کشوری رانندگان مسافربری کشور در عین حال ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی را برای رانندگان مسافربری ظالمانه‌تر توصیف کرد و افزود: هم اکنون رانندگان مسافربری سهم حق بیمه کارفرما را نیز خود پرداخت می‌کنند و به احتمال فراوان پس از این ادغام باید همانند سایر بیمه شدگان از خدمات درمانی استفاده کنند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان مسافربری کشور افزود: ظاهرا حامیان وزارت بهداشت به تبعات این ادغام توجهی ندارند و تنها می‌خواهند کسری منابع طرح تحول سلامت را جبران کند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان مسافربری کشور افزود: وزارت بهداشت جا دارد که به راحتی در خصوص کسری منابع طرح تحول سلامت روشنگری کرده و شکست آن را بپذیرد و تنها در این صورت است که امکان ترمیم سیاست گذاری‌های نظام درمانی کشور وجود خواهد داشت.

کد خبر : ۴۲۸۱۶۳