خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی:

منابع تامین اجتماعی امانتی است بین‌النسلی/ طرح ادغام توجیه عقلانی و قانونی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۳۵۱

یک کارشناس تامین اجتماعی معتقد است: هدف از پیش کشیدن طرح ادغام، تامین هزینه‌های ایجاد شده غیرمتعارف بخش سلامت از جیب کارگران است.

«عباس اورنگ»، کارشناس تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا در ارتباط با بررسی طرح ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت گفت: اتفاقی که در سالهای اخیر افتاده این است که وزارت بهداشت برای پیشبرد طرح تحول سلامت با کمبود منابع مالی مواجه شده و متاسفانه در حال حاضر تنها راهکاری که می‌بیند، جبران این کمبود از منابع بیمه‌هاست.

وی ادامه داد: این درحالیست که طی چند سال گذشته، افزایش تعرفه ها در بخش سلامت سرسام‌آور بوده است، به گونه ای که برای نمونه، تعرفه های جراحی بیش از صد درصد رشد کرده‌است و جالب اینجاست که وزارت بهداشت هیچ برنامه مدونی برای جبران این افزایش نجومی ندارد.

این کارشناس تامین اجتماعی در ادامه به هدف اولیه طرح ادغام در قانون برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: هدف اولیه از مطرح شدن این طرح، ارتقای کیفیت بیمه‌ها بوده که گرچه این هدف هم جای بحث بسیار دارد ولی باید گفت که این هدف کاملا به محاق فراموشی سپرده شده و اکنون، هدف اصلی از بحث ادغام، فقط و فقط تامین هزینه‌های ایجاد شده غیرمتعارف در بخش سلامت است.

اورنگ تصریح کرد: منابع تامین اجتماعی، امانتی است بین‌النسلی که به یک قشر خاص تعلق دارد و نمی‌توان از محل این منابع به غیر بیمه شدگان تامین اجتماعی، سرویس رسانی کرد.

وی افزود: اکنون مهم این است که نمایندگان مجلس دریابند که ادغام طرحی است غیر اصولی و غیر قانونی که با پا گذاشتن روی دوش ضعیفترین قشر جامعه، یعنی کارگران، قرار است جامه عمل بپوشد.

اورنگ در پایان تاکید کرد: قرار نیست سرمایه کارگری که در معدن زغالسنگ کار می کند یا روزی 8 ساعت پای کوره می ایستد به جیب وزارت بهداشت سرازیر شود تا بتواند تعرفه های سرسام آور پزشکان و جراحان را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز