خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی دست کم 250 کارگر آبفای اهواز از دو پیمانکار سابق

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۶۸۱

دو شرکت پیمانکاری پیشین اداره آب و فاضلاب اهواز همچنان از حدود 4 سال قبل بابت بخشی از معقوات مزدی 250 کارگر (اپراتور ایستگاهای آب وفاضلاب) بدهکار است.

این گروه از کارگران آبفای اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفته‌اند که از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۲ تا پایان اسفند ماه سال ۹۲ تحت مسئولیت  دوشرکت پیمانکاری «اسکله ساز»  و«شباهنگ »به عنوان (اپراتور ایستگاهای آب وفاضلاب) در غرب وشرق اهواز مشغول به کار بوده‌ اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکاران، تاکنون هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنند.

به ادعای این تعداد کارگر پمپ وموتور چی، مدیران پیمانکاری در طول زمانی که زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند نیمی  از دستمزد، حق سنوات، مرخصی، پاداش، اضافه کاری وعیدی آنها را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

بر اساس اظهارات کارگران، پیمانکاران پیشین  علارغم آنکه بعد از مدت کوتاهی مجددا در بخش دیگری  با اداره آب و فاضلاب  اهواز همکاری مشترکی دارند به هر کارگر اپراتور ایستگاهای آب و فاضلاب به صورت میانگین هر شرکت حدود یک میلیون تومان بدهی دارد.

طبق اظهارات کارگران، سازمان آب وفاضلاب بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش ایستگاه‌های آب با پیمانکارجدید (از مرداد ماه) منعقد کرده و پیمانکار جدید (شرکت آریا صنعت) نیز بیش از دو ماه است که مطالبات کارگران را به تاخیر انداخته است.

بنا بر این گزارش، کارگران پیمانی آبفای اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما مسئولان آبفای اهواز با وجود خروج پیمانکار پیشین به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را بر عهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

کارگران با بیان اینکه عمده مطالبات آنان در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آبفای اهواز است در خاتمه  افزودند: طی چند سال گذشته حدود بیش از ۲۵۰ کارگر شرکت آبفای اهواز تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری همانند «سولار مکانیک»، «اسکله ساز»، «عمران سازان بردیا»، «شباهنگ» و «پرتو داچک» فعالیت می‌کرد ه‌اند و در عین حال بخشی از مطالبات این کارگران در زمان هر یک از این پیمانکاران پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز