خبرگزاری کار ایران

گرفتاری کارگران نی‌شکر هفت تپه برای تمدید دفترچه بیمه

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۸۲۵

به دلیل پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه دو هزار و 500 کارگر این مجموعه خودداری می‌کند.

یک منبع خبری در این واحد تولیدی در تماس به ایلنا گفت: مجتمع نی شکر هفت تپه نزدیک به دو هزار و 500 کارگر دارد و تقریبا از یک ماه پیش دفترچه بیمه این کارگران تمدید نمی‌شود و در عمل ارائه خدمات درمانی به کارگران قطع شده است.

به گفته وی، دلیل این اتفاق به پرداخت نشدن بخشی از معوقات 15 میلیاردی کارفرمای نی شکر هفت تپه به تامین اجتماعی  باز می‌گردد و در این خصوص مدیریت کارخانه هیچ پاسخ مناسبی به کارگران ارائه نکرده است.

این کارگر نی شکر هفت تپه افزود: این کارخانه  حدودا 8 تا 9 ماه است  به بخش خصوصی واگذار شده است و سهامداران اطلاع چندانی از چند و چون مشکلات کارگران ندارند.

ای کارگر مشکلات کارگران را اینگونه برشمرد: به غیر از حق بیمه پرداخت نشده، کارفرما هنوز بابت دستمزد مهر ماه سال جاری بدهکار است و علاوه بر همه اینها هنوز مشکلات بازنشستگی کارگران قدیمی  مجتمع نیشکر  هنوز به قوت خود باقیست. همچنین حدود 2 سال است که سازمان تامین اجتماعی از مدیریت کارخانه معادل 10 میلیارد تومان بابت جبران فاصله سوابق بیمه کارگران نی‌بر طلبکار است.

به گفته این منبع خبری ایلنا با توجه به اینکه مسئولان استانی و کشوری از وضعیت این واحد تولیدی و کارگرانش با خبرند از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات کارگران این کارخانه احساس مسئولیت به خرج دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز