خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

عودت لایحه اصلاح قانون کار؛ خواسته همه کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۳۲۹

نائب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید: از دستور کار خارج شدن لایحه اصلاح قانون کار برای کارگران نامفهوم است و این لایحه باید برای بازنویسی به دولت بازگردانده شود.

«محسن باقری» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب، اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که از زمان انتشار لایحه اصلاح قانون کار تا به امروز افتاده است، برای کارگران اظهارات اخیر نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد از دستور کار خارج شدن این لایحه مبهم و گنگ است.

وی افزود: بعد از هجمه‌هایی که از طرق مختلف علیه منافع صنفی کارگران به راه افتاده است، دیگر صحبت‌های یک نماینده مجلس نمی تواند برای کارگران اطمنیان بخش باشد.

این فعال صنفی کارگری بابیان اینکه تنها پس فرستادن لایحه اصلاح قانون کار از سوی مجلس و بازپسگیری این لایحه از سوی دولت می‌تواند اطمینان نسبی را به کارگران بدهد، گفت: اصلا چه تضمینی وجود دارد که در روزهای آینده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگوی جداگانه دیگری صحبت‌های همکار خود را تکذیب نکند.

باقری بایادآوری اینکه تا همین چندی پیش اخبار مربوط به لایحه اصلاح قانون کار از کانال رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر می‌شد، افزود: اگر واقعا مجلس قصد عودت دادن لایحه اصلاح قانون کار را دارد، کوچکترین تعللی به خرج ندهد اما در عین حال کارگران ضمن استقبال از این اتفاق، مایل هستند تا این خبر را از زبان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بشنود.

نائب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در عین حال افزود: می‌‌دانیم که عصر امروز در محل وزازت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است شورای مشاوره سه جانبه ملی با حضور تمامی اعضا در خصوص بررسی لایحه اصلاح قانون کار تشکیل جلسه بدهد.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که صحبت‌های اخیر نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با برگزاری جلسه امروز شورای عالی مشاوره سه‌جانبه ملی در ارتباط باشد اما باید یادآور شویم که قطع یقین تکلیف اصلاح قانون کار در یک نشست چند ساعته مشخص نخواهد شد.

باقری با یادآوری اینکه تنها برای افزایش مزدسالانه هرسال چندین نشست برگزار می‌شود، افزود: بدون شک اهمیت لایحه اصلاح قانون کار از اهمیت افزایش مزد بیشتر است و به همین دلیل باید جلسات اصولی و هدفمندی در این خصوص تشکیل شود.

این فعال صنفی کارگری با یادآوری اجتماع صنفی که صبح امروز با حضور گروه‌های مختلف کارگری در مقابل ساختمان مجلس برپا شد، گفت: کارگران نسبت به گسترش محدوده مناطق آزاد، اصلاح قانون کار و ادغام درمان تامین اجتماعی به صورت یکسان حساس هستند و برای همین امروز فارغ از تنوع تشکیلاتی در این گردهمایی حاضر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز