خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

تجمع روز گذشته وحدت کارگران را نشان داد/ ادامه پیگیری‌ها برای تادیه مطالبات صنفی

دبیر کانون هماهنگی های شوراهای اسلامی کار استان تهران عقیده دارد حضور فراگیر گروه‌های کارگری در اجتماع اعتراضی روز گذشته نشان داد که کارگران می‌توانند فارغ از تنوع تشکیلاتی به صورت متحد خواسته‌های صنفی خود را پیگیری کنند.

«حسین حبیبی» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: تجمع روز گذشته کارگران مقابل مجلس نشان داد که جامعه کارگری از ظرفیت‌های بالایی برای مخالفت با هجمه‌های صورت گرفته  بر علیه آن برخوردار است.

وی ادامه داد: اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار، توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی خواسته مشترک تمامی کارگران ایران است و نمی‌توان پیگیری آنرا در قالب یگ گروه صنفی خاص محدود کرد.

حبیبی که عقیده دارد صحبت‌های اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص از دستورکار خارج شدن لایحه اصلاح قانون کار را نمی‌توان با برپایی اعتراض صنفی روز گذشته بی‌ارتباط قلمداد کرد، گفت: اینطور صحبت‌ها را می‌توان نمونه کوچکی از تاثیرات آنی وحدت صنفی کارگران قلمداد کرد.

وی بابیان اینکه هم از نظر برگزار کنندگان و هم از نظر شرکت‌کنندگان در اجتماع صنفی روز گذشته لایحه اصلاح قانون کار باید از مجلس به دولت پس فرستاده شده، توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی متوقف و کارگران شاغل در این  مناطق به حمایت‌های سلب شده قوانین کار و تامین اجتماعی بازگردانده شده و در نهایت ادغام درمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایرانیان متوقف شود، افزود: قطعا اظهارات روز گذشته نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تامین کننده همه مطالبات قانونی کارگران نیست.

حبیبی گفت: قطع یقین پیگیری قانونی کارگران برای تامین و اعاده تمامی مطالبات قانونی که در معرض تهدید قرار دارند، ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۴۲۹۵۹۵