خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور مطرح کرد:

لایحه اصلاح قانون کار دنبال تخریب و حذف حمایت‌های حداقلی

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۰۰۱

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید به کار بردن لفظ اصلاح درباره لایحه اصلاح قانون کار درست نیست چراکه این لایحه دنبال تخریب و حذف حمایت‌های حداقلی در قانون کار است.

به گزارش ایلنا، «اولیا علی‌بیگی» که شب گذشته به صورت تلفنی میهمان برنامه «تیتر امشبِ» شبکه خبر بود گفت که به کار بردن لفظ اصلاح درباره لایحه اصلاح قانون کار درست نیست چراکه این لایحه دنبال تخریب و حذف حمایت‌های حداقلی در قانون کار است.

علی‌بیگی برای نمونه به اضافه شدن شرط شرایط اقتصادی در تعیین دستمزد اشاره کرد و افزود: تعیین مزد باید براساس بند 1 و 2 ماده 41 قانون کار با در نظر گرفتن سطح واقعی تورم و سبد معیشت، تعیین شود.

وی افزود: در لایحه اصلاح قانون کار این دو شرط توسط یک شرط فاسد تحت عنوان شرایط اقتصادی تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: حتی اگر مثلا براساس نرخ تورم 20 درصدی حداقل دستمزد 2 میلیون تومان تعیین شود با اضافه‌شدن شرطِ شرایط اقتصادی این میزان افزایش صورت نمی‌پذیرد.

علی‌بیگی با بیان اینکه کارگران نباید افزایش هزینه‌های کارفرمایان را از جیب خود پرداخت کنند، تصریح کرد: نمی‌توان افزایش دستمزد کارگران را منوط به مشکلات در واردات و صادرات کرد یا مالیات‌ها را به آن گره زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز