خبرگزاری کار ایران

جابری در جمع خبرنگاران:

مطالبات کارگران در لایحه اصلاح قانون کار مطرح نیست

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان قم، گفت: لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا مطرح شده، بیش از گذشته امنیت شغلی و معیشت کارگران را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباسعلی جابری، شامگاه شنبه در نشستی خبری که به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار کشور و در محل سالن اجتماعات خانه کارگر قم برگزار شد، اظهار داشت: در لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد، به هیچ عنوان مطالبات کارگران لحاظ نشده و حتی بیشتر از گذشته، معیشت و امنیت شغلی کارگران را مورد تعرض قرار داده است.

وی با بیان این که متأسفانه بیشتر از ۹۰ درصد قراردادهای کارگران کشور، قراردادهای موقت است که به هیچ وجه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، گفت: با گذشت بیشتر از ۲۵ سال از ایجاد قراردادهای موقت کار در کشور، هنوز رفع این مشکل و ایجاد قراردادهای دائم به منظور تأمین امنیت شغلی و معیشتی کارگران عملیاتی نشده و متأسفانه در اصلاحیه قانون کاری هم که اخیر در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، این موضوع اصلا مورد توجه قرار نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان قم، با بیان این که بیشتر از ۷۰درصد جامعه کارگری کشور، حداقل حقوق که همان ۸۱۲هزار تومان باشد را دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه پرداختی به کارگران که واقعا کفاف یک زندگی حداقلی را هم نمی دهد، در اصلاحیه اخیر قانون کار دیده  نشده است.

جابری گفت: با وجود این که رهبر معظم انقلاب به عنوان حامی کارگران همواره بر امنیت شغلی و مباحث معیشتی کارگران کشور تأکید کرده و جناب آقای ربیعی وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز قول هایی در این زمینه داده بودند، اما تا کنون حل این مشکلات تحقق نیافته که امیدواریم این مشکلات هر چه زودتر رفع شود.

کد خبر : ۴۳۰۴۷۲